چرخه رکود تورمی در بازار لوازم خانگی/قاچاق نفس تولیدکنندگان را بند آورده است.

زمان: 08:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۳
کد خبر: 1800156

بازار لوازم خانگی در لرستان مدت زیادی است که رونق ندارد و اکثر فروشندگان لوازم خانگی متحمل ضرر شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته سفیر، در سال های اخیر به دلیل افزایش بی حساب قیمت در بخش های مختلف از جمله لوازم خانگی، قیمت کالاها و اجناس خانگی به قدری افزایش یافته که افراد زیادی قدرت خرید این کالاها را دارند. من ندارم

این در حالی است که نرخ ارز، دلار، قاچاق و عوامل دیگر در بازار کالاهای خانگی حضور دارند، بنابراین برخی نوسانات مانند نرخ ارز و دلار دلیل اصلی گرانی کالا و برخی از دلایل اصلی واردات کالا هستند. لوازم خانگی قاچاق بدانید.

امروزه سهم محصولات خانگی در بازار لوازم خانگی بسیار بالاست، اما در این بین برخی از برندگان از هر بخیه و نفوذی سعی در فروش کالاهای قاچاق در بازار دارند و سودهای کلانی اعم از صفحه و کانال به دست می آورند. معرفی این محصول جهت تسهیل در عرضه کالاهای تقلبی یا قاچاق در دنیای واقعی بدون هیاهو.

eadff1ed 63df 47eb 984d 3c8d97c83494 خبر خاکستری

بازار لوازم خانگی بدون مشتری

این در حالی است که تهیه جهیزیه در این بازار گران قیمت لوازم خانگی به حدی است که به طور متوسط ​​یک سری جهیزیه باید حدود 200 میلیون تن هزینه داشته باشد و این شرایط را برای زوج های جوان سخت می کند.

چندین سال است که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، شعار سال تولید و حمایت از تولید، نشان می دهد که حفظ تولید نقش مهمی در رونق اقتصادی، ارتقای کیفیت کالاهای تولید شده در کشور، مشتری سازی می کند. استفاده از این کالاها ناپدید شد اما سوال اینجاست که چرا قیمت لوازم خانگی تا این حد افزایش یافته است؟

در کشور ما بالغ بر 500 شرکت در تولید کالاهای خانگی اعم از بزرگ و کوچک وجود دارد.

سید رضا فاطمی امین وزیر صمت گفت: ایران در حوزه لوازم خانگی در سراسر کشور پیشرفت خوبی داشته است و امیدواریم با حمایت ها و اقدامات انجام شده این واحدها سریعتر به سمت صادرات و مبادله ارز حرکت کنند.

بازار آشفته لوازم خانگی

علیرضا کرمی یکی از فروشندگان لوازم خانگی در گفت و گو با سفیرافلاک گفت: ما به عنوان فروشنده لوازم خانگی تنها می توانیم درصدی به قیمت خرید اضافه کنیم و این محصول را در بازار عرضه کنیم اما هر بار که کالای نو خریداری می کنیم. ما باید بیشتر بپردازیم.

وی افزود: قیمت لوازم خانگی ثابت نیست و هر بار که شاهد افزایش چند درصدی قیمت هستیم، میانگین قیمت لوازم خانگی از ابتدای امسال تاکنون بیش از 25 درصد افزایش داشته است و هر چه افزایش قیمت بیشتر شود، مشتری در بازار در حال کوچک شدن است

39cecd43 54e0 4eef 84a8 417dd6047c50 خبر خاکستری

این فروشنده لوازم خانگی گفت: اقلام ایرانی و خارجی در بازار لوازم خانگی وجود دارد اما در این مدت بیشتر بازار به کالاهای ایرانی اختصاص دارد اما به دلیل نوسانات ارز و دلار قیمت ها افزایش یافته است. علت اصلی این مشکل

کرمی گفت: در گذشته وقتی لوازم خانگی گران می شد، دوباره همان دستگاه را از بازار می خریدند. به تعبیری لوازم خانگی هر چند سال یکبار تعویض و به روز می شد، اما در حال حاضر به دلیل شرایط اقتصادی و گرانی، تعمیر این لوازم در اولویت قرار دارد زیرا مثلاً قیمت یخچال دو نفره ایرانی تا پنج سال پیش حدودا بود. شش میلیون تن، اما اکنون به بیش از 20 میلیون تن رسیده است.

وی گفت: افزایش قیمت ها باعث شده مردم نتوانند خرید کنند و در مواردی مانند تهیه جهیزیه برای خرید کالای جدید البته کالاهای خارجی که قیمت آنها سر به فلک کشیده و بسیار گران شده است.

این فروشنده لوازم خانگی با اشاره به لزوم حمایت از کالای ایرانی گفت: اگر واحدهای تولیدی لوازم خانگی به خوبی نگهداری شوند و نوسانات تاثیری بر قیمت این کالاها نداشته باشد، قطعا شاهد رونق در این بازار خواهیم بود.

10 تا 40 درصد افزایش قیمت

اکبر پازوکی، رئیس خرده فروشان لوازم خانگی اتحادیه می گوید: در گذشته مردم پس از چند سال استفاده، لوازم خانگی خود را تعویض می کردند، اما با توجه به اینکه قیمت لوازم خانگی در چهار سال گذشته 10 تا 40 برابر افزایش یافته است. پوسته یاقوت کبود. افزایش یافته است، این به ندرت اتفاق می افتد.

وی افزود: فروشندگان نقشی در قیمت گذاری کالاها ندارند، چرا که قانون سود فروشندگان لوازم خانگی را تعیین کرده و در حوزه لوازم خانگی پنج درصد، قیمت لوازم خانگی را کارخانه تعیین می کند و با توجه به آن. طبق قانون، فروشنده موظف است مشخص کند و سپس در بازار عرضه کند.

وی گفت: مردم قدرت خرید ندارند و بازار کند است زیرا قیمت ها آنقدر گران شده که مردم توان خرید ندارند. در حالی که تولیدکننده حق دخالت در توزیع کالا را ندارد و فقط موظف به فروش محصولات است، اما متاسفانه تولیدکنندگان از فروشگاه های زنجیره ای، تعاونی ها و یا خودشان خرید می کنند.

a221f35a dbab 47e5 b16c 093e5d9f646b خبر خاکستری

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: دولت باید مواد اولیه مصرفی تولیدکنندگان را از نظر قیمت رصد کند و قیمت نهایی محصول را به دست آورد و سپس با توجه به اینکه مواد ابتدا 70 درصد مواد اولیه کالا در کشور تولید می شود، اما قیمت ها نیز افزایش یافته است.

پازوکی خاطرنشان کرد: نظارت بر کارخانه لوازم خانگی ضروری است، دولت باید مواد اولیه کارخانه و تولیدکننده را تامین کند و سپس نظارت کند تا از افزایش قیمت در صنعت لوازم خانگی جلوگیری شود.

لزوم حل مشکلات تولید

رضا سپهوند، کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: همه کشورها دغدغه حمایت از تولید داخلی را دارند و سیاست های تجاری خود را بر این اساس می گذارند که بتوانند بازارهای داخلی و بین المللی را رونق بخشند و رونق و اشتغال را برای کشور خود رقم بزنند.

وی افزود: برخی سیاست‌ها تولیدکننده را بدون قدرت کامل رها کرده است، اما از سوی دیگر هزینه‌هایی مانند هزینه انرژی، دستمزد و سایر هزینه‌های مالیاتی و عوارض مختلف بر واردات یا صادرات تحمیل می‌کند که همه اینها بر تولید تولیدکننده است. نرخ.

این کارشناس اقتصادی تصریح می کند: تا زمانی که قاچاقچی بدون پرداخت حقوق گمرکی و مالیات و هزینه های مختلف بر دوش تولیدکننده به صورت قاچاق وارد کالا می شود و باید راه را به روی قاچاق بست، این سیاست باید اصلاح شود و باید داخلی شود. تولید رقابتی است و این امر با سیاست گذاری درست انجام می شود و می توان بازار را رقابتی کرد.

سپهوند گفت: با توجه به تورم در سال های اخیر به ویژه در سال های اخیر که اقتصاد دچار تورم وحشتناکی شده است، قدرت خرید عموم مردم به شدت کاهش یافته و مردم دغدغه حداقل نیازهای اولیه خود را دارند، به طوری که 70 درصد مخارج مربوط به اجاره مسکن است، زیرا قدرت خرید به حدی کاهش می یابد که بتوانند نیازهای زندگی مانند مسکن و خوراک و پوشاک را در اولویت قرار دهند، در نهایت پولی برای جایگزینی اقلام جدید باقی نمی ماند و کاهش قدرت خرید یکی از مشکلات است. .

وی با اشاره به نوسانات دلار و نرخ ارز در قیمت گذاری کالاها، گفت: با توجه به اینکه بخشی از مواد اولیه وارداتی به کشور کالاهای سرمایه ای و واسطه ای و برخی از اقلام وارداتی است، دلار نقش مهمی در قیمت گذاری محصولات دارد. از کشورهای دیگر، که به طور کلی بر قیمت نهایی تاثیر می گذارد.

این کارشناس اقتصادی گفت: هر چه قیمت ارز بیشتر شود، قیمت تولید داخلی افزایش و هر چه کاهش یابد، تولید داخلی ارزان‌تر می‌شود، از طرفی صادرات نیز با مشکل مواجه می‌شود و در صورت کاهش نرخ دلار تعادل، تولید گران نمی شود و انگیزه صادرات را نیز می طلبد و نیاز به سیاست دارد.

سپهوند خاطرنشان کرد: با سیاست درست می توان منافع قاچاقچی را از بین برد و باید کاری کرد که از قاچاق سوء استفاده نکنند و این امر ریشه قاچاق را از بین می برد.

86866287 5c77 4899 9ad6 c7e3ceac2e77 خبر خاکستری

تشکیل 511 پرونده قاچاق کالا و لوازم خانگی

حمیدرضا القاصی مهر در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۱۱ فقره قاچاق کالا و لوازم خانگی به ارزش بیش از ۶۴ میلیارد ریال در استان گزارش شده است.

وی با اشاره به روند رسیدگی به پرونده های قاچاق در استان افزود: رسیدگی به این پرونده ها در استان موضوعیت و به دور از تأخیر است و تمامی مدیران شعب در صدور رأی و تعیین عوارض گمرکی برای کالاهای باز، اقدامات لازم را انجام می دهند. فوریت و کوشش. «اقدام لازم است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان گفت: حمایت از حقوق مصرف کننده قاطعانه و قانونی تصمیم گیری می شود.

القاصی مهر گفت: در این زمینه هیچ امتیازی نخواهیم داشت و شعب سیار تعزیرات حکومتی به صورت 24 ساعته بازار را رصد می کنند و سامانه 135 تعزیرات حکومتی آماده دریافت شکایات است.

800b554a f645 41d3 8b32 a9886ca54110 خبر خاکستری

کاهش در بازار لوازم خانگی و صاحبان فروشگاه ها در حال تغییر شغل هستند

منوچهر اسبکوه رئیس اتحادیه لوازم خانگی لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: برخی از مواد اولیه لوازم خانگی از خارج وارد می شود و به دلیل تحریم ها مشکلاتی را به وجود می آورد که البته تلاش شده مواد اولیه زیادی در بازار داخلی تولید شود.

وی افزود: قیمت کالاهای خانگی در سال های اخیر از 20 به 70 درصد رسیده است و با افزایش قیمت ها، بازار مشتری پایین است و گاهی منجر به تغییر شغل و یا تعطیلی واحد تولیدی می شود.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی لرستان گفت: بیش از 80 درصد مغازه ها و فروشگاه های لوازم خانگی استیجاری هستند و با این شرایط صاحب مغازه باید هزینه های زیادی را متحمل شود و این قیمت ها و کاهش مشتری باعث شده برخی واحدها تغییر مکان های کار

اسبکوه گفت: قیمت لوازم خانگی را فروشنده تعیین نمی کند، بلکه فروشنده آخرین حلقه از تولید تا تحویل کالا است و بسته به سودی که برای آن تعیین می شود، قیمت را تغییر می دهند.

وی گفت: میزان سود تعیین شده برای کالاهای سنگین هفت درصد و برای کالاهای سبک از 10 تا 12 درصد است و با توجه به افزایش قیمت و کاهش تمایل خریدار، برخی از فروشگاه ها تا چهار درصد رضایت دارند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی لرستان گفت: در این راستا برای ثبات و قیمت مناسب لوازم خانگی برنامه هایی در حال اجراست که برای کنترل بازار برنامه ریزی شده و قیمت گذاری و نظارت بسیار مهم است.

این در حالی است که باید به بازار لوازم خانگی توجه بیشتری شود و با حمایت از تولید داخلی قطعاً شاهد رونق در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید