رئیس اتحادیه لوازم خانگی: در یک ماه گذشته حجم فروش به شدت کاهش یافت/ رکود در بازار حاکم شد

رئیس اتحادیه لوازم خانگی: در یک ماه گذشته حجم فروش به شدت کاهش یافت/ رکود در بازار حاکم شد

روز جدید اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به رکود و تعطیلی بازار امین حضور تهران در پی اتفاقات هفته های اخیر، گفت: با توجه به ناآرامی های اخیر، مراجعه مردم برای خرید لوازم خانگی کاهش یافته است و خبری از آن نبوده است. مشتریان در بازار لوازم خانگی

اکبر پازوکی درباره آخرین وضعیت بازار لوازم خانگی در کشور گفت: در حال حاضر فروش لوازم خانگی در کشور به شدت کاهش یافته و رکود بر بازار حاکم است.

وی افزود: در شرایط فعلی قسمت زیادی از لوازم خانگی عرضه شده در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی عمدتاً از طریق قاچاق وارد کشور شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر در شرایط کنونی این بازار با دو مشکل مواجه است که کمتر رسانه ای به آن توجه کرده است، بنابراین این مشکلات مردم را به دردسر انداخته است.

پازوکی بیان کرد: بسیاری از افراد در فضای مجازی به عنوان استاد شرکت های بزرگ لوازم خانگی خارجی ظاهر می شوند در حالی که سال هاست این شرکت ها در بازار ایران حضور ندارند اما این افراد بسیاری از مردم را به این شکل فریب می دهند.

وی ادامه داد: برخی از این افراد حتی مجوز تعمیر هم ندارند و با مراجعه به منازل مردم ایراداتی روی لوازم خانگی خود می گذارند و مثلا می گویند 2 میلیون تومان قیمت دارند و نیاز به تست دارند. در این به این ترتیب لوازم خانگی را با خود بردند و پس از چند روز اشتباه دیگری بر سر او گذاشت و گفت موتورش هم سوخت و 12 میلیون تومان قیمت داشت.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: از سوی دیگر سایت هایی وجود دارند که به طور مرتب با افراد مختلف تماس می گیرند و گزارش می دهند که فیلتر آب یخچال، ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی منقضی شده است و باید آن را تعویض کنید، بنابراین فیلتر آب. فیلتر 50 تا 100 هزار تومان تغییر به یک میلیون تومان.

پازوکی افزود: با افتتاح سامانه جامع معاملات و نصب آن توسط شرکت ها، در صورت عرضه خروجی این کارخانه ها و شرکت ها به بازار، ورق فولاد، محصولات پتروشیمی و ارز در اختیار آنها قرار می گیرد، در غیر این صورت این کارخانه با به همین دلیل هیچ محصول تولید داخل در کشور بدون شناسه رهگیری وجود ندارد.

وی تصریح کرد: با برخی از محصولات مانند یخچال دوبل، فریزر و ماشین لباسشویی مشکلی نداریم اما از دو ماه گذشته تولید مایکروفر در کشور صورت نگرفته است، البته خط تولید توسط یک شرکت در قزوین ایجاد شده است. برای حل این مسئله.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اذعان داشت: اگر صادراتی در حوزه لوازم خانگی نداشته باشیم و برند ملی و فنی را در این زمینه راه اندازی نکنیم، به نظر می رسد با مشکل و هزینه سربار واحدهای تولیدی مواجه شویم. افزایش خواهد یافت.

پازوکی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: امنیت اقتصادی و اجتماعی جزء لاینفک نیازهای یک جامعه است که رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر به آن توجه زیادی داشته اند در حالی که در یک ماه اخیر علیرغم اقدامات اخیر تحولات و تحولات در بازار لوازم خانگی او با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده است.

وی افزود: به همین دلیل در این مدت در برخی از روزها فروشندگان مغازه های خود را تعطیل می کردند و یا ساعات کاری خود را کاهش می دادند که طبیعتا زیان زیادی به آنها وارد می شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تصریح کرد: در این مدت مردم نیز مراجعه خود را برای خرید لوازم خانگی کاهش داده اند و مشتری در بازار لوازم خانگی وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید