کاپیتان ایرانی دستگیر شده در آرژانتین آزاد شد


ساعت: 10:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۰۱
کد خبر: 1905245

کاپیتان غلامرضا قاسمی، استاد خلبان ایرانی هواپیمای ونزوئلا که به همراه خدمه ونزوئلایی توسط آرژانتین توقیف شده بود، آزاد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کاپیتان غلامرضا قاسمی، خلبان ایرانی هواپیمای ونزوئلا که در ماه ژوئن به همراه 14 خدمه ونزوئلایی و 4 خدمه ایرانی توسط آرژانتین دستگیر شده بود، آزاد شد.

بر اساس این گزارش، خرداد ماه سال جاری یک فروند هواپیمای ونزوئلا با 14 خدمه ونزوئلایی و پنج خدمه ایرانی در یکی از فرودگاه های بین المللی آرژانتین رهگیری شد. کاپیتان قاسمی خلبان ارشد این شرکت هواپیمایی ونزوئلایی بود که برای آموزش خلبانان ونزوئلایی به این کشور سفر کرده بود.

قاسمی پسر خلبان اخیراً در گفت وگو با خبرگزاری فارس به تشریح جزئیات دستگیری پدرش و خدمه ایرانی در آرژانتین پرداخت و در بخشی از این گفت و گو به نقش آمریکا و رژیم صهیونیستی در این حادثه اشاره کرد و گفت: این حادثه قطعا برنامه ریزی شده بود زیرا وقتی هواپیما می خواهد پرواز کند باید مجوز فرود در فرودگاه مقصد، مجوز عبور برای کشورهای بین راهی و فرودگاه های جایگزین را نیز داشته باشد. داشتن مجوزهای مذکور به این معناست که خدمات فرودگاهی، ناوبری، ارتباطی، بارگیری، آتش نشانی و رادیویی باید تحت هر شرایطی به آن هواپیما ارائه شود. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید).

لازم به ذکر است کاپیتان غلامرضا قاسمی و دو خدمه ایرانی این هواپیما صبح امروز پس از رهاسازی به کشورمان پرواز کردند و ظهر امروز وارد کشور می شوند.

دو خدمه ایرانی دیگر نیز پیشتر آزاد شدند که در مجموع 5 خدمه ایرانی آزاد شدند.

دیدگاهتان را بنویسید