کتاب راهنمای عجیب مصریان باستان برای مردگان!

به گزارش روزنامه سان، عکس هایی از پاپیروس کتاب مردگان 2000 ساله منتشر شده است. در کتاب مردگان مصر باستان، شرح زندگی پس از مرگ آمده است. این پاپیروس که حدود 16 متر طول دارد و حاوی بخش هایی از کتاب مردگان است، ماه گذشته در مصر کشف شد.

تصاویر منتشر شده از این کتاب، تصاویری از خدایان مصر باستان و زندگی پس از مرگ را نشان می دهد. افسون های جادویی برای راهنمایی کسانی که به دنیای زیرین می روند نیز در سراسر طومار یافت می شوند.

باستان شناسان متن باستانی را در مقبره ای در سقارا که در آن فراعنه دفن شده بودند، کشف کردند. این مقبره متعلق به مردی به نام «احموسه» است که نامش حدود 260 بار در پاپیروس آمده است. این پاپیروس باستانی که قدمت آن به بیش از 2000 سال می رسد، احتمالاً در زمان حکومت سلسله بطلمیوسی در مصر ساخته شده است.

این کشف را مصطفی وزیری، دبیرکل شورای عالی آثار تاریخی دی ماه اعلام کرد. وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر (MOTA) در بیانیه ای ترجمه شده اعلام کرد که این اولین پاپیروسی است که در بیش از 100 سال گذشته به طور کامل کشف شده است.

از زمان کشف، این سند تحت بازسازی و مراقبت گسترده قرار گرفته است. پس از پاکسازی و مرمت آن، باستان شناسان آن را به هیروگلیف و عربی ترجمه کردند. تنها پس از بازسازی بود که محققان دریافتند که این سند حاوی متن هایی از کتاب مردگان است.

این پاپیروس تاریخی در موزه بزرگ مصر نگهداری می شود که هنوز در حال ساخت است. انتظار می رود این موزه پس از تکمیل، بزرگترین موزه باستان شناسی در جهان باشد.

کتاب مردگان

کتاب مردگان مصر باستان مجموعه‌ای آزاد از متون روی پاپیروس است. طومارها اغلب در تابوت یا محل دفن متوفی قرار می گیرند. مصریان باستان این کار را برای راهنمایی مردگان با استفاده از دستورالعمل ها و طلسم های جادویی انجام می دادند.

در حالی که این طومار خاص حدود 16 متر طول دارد، نمونه های دیگری از پاپیروس های Book of the Dead وجود دارد که حتی طولانی تر و دقیق تر هستند. اندازه برخی از طومارهای پاپیروس از کتاب مردگان حدود 30 متر است.

کتاب راهنمای عجیب مصریان باستان برای مردگان!

کتاب راهنمای عجیب مصریان باستان برای مردگان!

کتاب راهنمای عجیب مصریان باستان برای مردگان!

کتاب راهنمای عجیب مصریان باستان برای مردگان!

دیدگاهتان را بنویسید