کدام مؤلفه ها بر رتبه معلمان تأثیر می گذارد؟

کدام مؤلفه ها بر رتبه معلمان تأثیر می گذارد؟

رضا رضایی در نشست مدیران مدارس شهرستان منوجان با بیان اینکه توجه به آموزش و پرورش لازمه توسعه و پیشرفت کشور است، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید در رأس برنامه های نهادهای دولتی و غیردولتی باشد چرا که بیش از 80 درصد افراد دارای تحصیلات و پرورش با هم ارتباط مستقیم دارند.

وی افزود: اگر می خواهیم کشور را آباد کنیم باید برای ارتقای کیفی فعالیت های آموزشی تلاش کنیم چرا که آموزش مهمترین شاخص و لازم برای ارتقای شاخص های اقتصادی و بهداشتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در زمان صدور احکام برای معلمان رتبه دار گفت: وزارت آموزش و پرورش سه ماه از زمان تصویب قانون و آیین نامه آن در هیئت دولت فرصت دارد تا احکام صادر کند. باید تا پایان بهار انجام شود.

رضایی گفت: پس از ایجاد دولت جدید مقرر شد اعتبارات لازم برای این قانون در لایحه بودجه لحاظ شود که دولت در تاریخ 31 شهریور 1380 پایان سال 1401 مبلغ 38 هزار میلیارد تن را برای اجرای آن در نظر گرفت. .

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش پیگیر مطالبات معلمان است و زمان زیادی را صرف همگام سازی برنامه، بودجه و تشکیلات سازمان استخدامی برای اجرای این قانون کرده است، افزود: برای اولین بار قانون رتبه بندی معلمان در 16 اسفندماه سال جاری بودجه ای که طبق آیین نامه داخلی مجلس نباید در صحن بررسی شود، با هماهنگی و حمایت مجلس، هیات نظارت و وزارت آموزش و پرورش، هیات امنا این قانون را در همان روز تصویب کرد. معلمان و سپس آیین نامه این طبقه بندی که سعی در درج نظرات تمامی محققان، دانشمندان و مربیان داشت در 23 فروردین به دولت ارائه شد. این لایحه باید در کمیسیون های هیأت وزیران مطرح و در نهایت به تصویب خود هیأت وزیران برسد.

رضایی افزود: برای اولین بار در راستای تدوین این آیین نامه مشارکت جمعی از عوامل و دست اندرکاران موثر و نظرات مدیران کل استان ها و فرمانداران شهرستان ها و مناطق آموزشی کشور در دستور کار قرار گرفته است. نیز بررسی شده است. .

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در لایحه دولت قبلی آمده بود که رتبه بندی شامل معلمان با حداقل دو سال سابقه کار می شد اما در لایحه فعلی همه معلمان در رتبه بندی قرار می گیرند.

رضایی افزود: در لایحه قبلی به صراحت آمده بود که کارکنان اداری مشمول طبقه بندی نیستند و کارکنان مدارس مشمول طبقه بندی هستند، اما در متنی که دولت فعلی باید اجرا کند، همه معلمان چه در ادارات و چه در مدارس مشمول هستند. رتبه بندی و همه معلمان با حداقل یک رتبه، بدون محدودیت یا سهمیه برای رتبه های پنج گانه رتبه بندی می شوند.

وی با اشاره به جزئیات آیین نامه طبقه بندی معلمان گفت: این آیین نامه بر اساس صلاحیت های عمومی، تخصصی، حرفه ای و تجربی تنظیم می شود و این مؤلفه ها به ترتیب حائز اهمیت است. امتیازات او توسط معلمان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: در ارزیابی عناوین و امتیازات مربوط به هر رتبه، اصل و تمرکز بر اعتماد مدرسه و هیئت مدیره هر منطقه/منطقه آموزش و پرورش است و این دو مرجع تعیین خواهند کرد. رتبه معلمان

وی درباره موضوع ارزیابی معلمان از قانون برای رتبه بندی نیز گفت: این موضوع صحت ندارد و در قانون و مقررات لحاظ نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید