کدام کشور بیشترین تعداد آبله میمون را دارد؟

کدام کشور بیشترین تعداد آبله میمون را دارد؟

روز جدید مقامات بهداشتی بریتانیا در بحبوحه شیوع این ویروس، علاوه بر 302 مورد قبلی، 73 مورد دیگر آبله میمون را شناسایی کرده اند.

آژانس سلامت و ایمنی بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «همه می‌توانند به آبله میمون مبتلا شوند، به ویژه زمانی که با افراد آلوده در تماس باشند». مقامات بهداشتی در لندن همچنین گفتند شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد این ویروس می‌تواند به جامعه سرایت کند. بریتانیا اولین مورد آبله میمون خود را در اوایل ماه مه در میان مسافران پروازی با سابقه سفر از نیجریه تایید کرد.

اواخر هفته گذشته، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که 27 کشور نزدیک به 800 مورد ابتلا به این ویروس را شناسایی کرده اند که بریتانیا بالاترین تعداد را دارد. بر اساس اعلام سازمان بهداشت، تعداد موارد تایید شده آزمایشگاهی از 9 اردیبهشت تاکنون 203 درصد افزایش یافته است. در این گزارش آمده است: «هیچ مورد مرگ و میر مربوط به اپیدمی فعلی آبله در کشورهای غیربومی وجود ندارد.

روز یکشنبه، واشنگتن دی سی، اولین عفونت آبله میمونی خود را در مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در ایالات متحده تایید و تایید کرد. سپس روز دوشنبه اعلام شد که 31 مورد در سراسر کشور وجود دارد.

آبله میمون یک بیماری نادر است که می تواند از طریق مایعات بدن و زخم ها و ضایعات پوستی منتقل شود.

تب، سردرد، دردهای عضلانی و خستگی از علائم آبله میمون است. بین یک تا سه روز پس از تب بیمار، بثورات روی صورت ظاهر می شود که سپس در سراسر بدن پخش می شود. این بیماری معمولا بین دو تا چهار هفته طول می کشد.

دیدگاهتان را بنویسید