کرمانشاه میزبان آیین جهانی نوروز در مجموعه تاریخی و فرهنگی تگبستان است


ساعت: 11:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۵
کد خبر: 1815987

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمانشاه اعلام کرد؛

احسان احمدی نصر گفت: کرمانشاه امروز مهمانانی از سراسر ایران و جهان دارد تا آیین جهانی نوروز را در مجموعه تاریخی و فرهنگی تگبستان تجربه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احسان احمدی نصر در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: کرمانشاه امروز شاهد یک رویداد بزرگ جهانی در حوزه گردشگری خواهد بود.
رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه افزود: کرمانشاه امروز مهمانانی از سراسر ایران و جهان دارد تا آیین جهانی نوروز را در مجموعه فرهنگی تاریخی تگبستان تجربه کنند.
وی گفت: این یکی از بزرگترین رویدادهایی است که ما را به آغاز قرن و طلوع قرن می برد.
احمدی نصر گفت: برنامه ها از تهران در مسیر گردشگری، تاریخ و تمدن ایران آغاز شد و دیروز این برنامه ها در همدان، امروز در کرمانشاه و سپس در سنندج برگزار می شود.
وی گفت: امروز میهمانان ما در کلانشهر کرمانشاه شاهد مراسمی هستند که طی آن اقوام ایرانی و هفت ملت، رویداد بزرگ چندملیتی صلح جهانی به نام نوروز را ارائه می کنند.
احمدی نصر گفت: در این راستا مجموعه تاریخی و فرهنگی تگبستان با حضور میهمانانی از جمله دبیرکل یونسکو، چهره ها و شخصیت هایی از کشورهای خارجی عضو یونسکو و همچنین میهمانان مسئول اجرای برنامه ها حضور خواهند داشت.
وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت حفظ آثار تاریخی، نمی توانیم این مراسم را به صورت عمومی اجرا کنیم، بنابراین از اقشار مختلف میهمانانی پذیرایی می کنیم تا بتوانیم این مراسم بزرگ را برگزار کنیم و امیدواریم کرمانشاه را آن گونه که شایسته است و به آن معرفی کنیم. به جهانیان نشان دهید که ایران اسلامی ما دارای منابع عظیمی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید