کرمانشاه یکی از آخرین استان های توسعه مدارس غیرانتفاعی / افزایش 35 درصدی شهریه ها

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهریار خاتمی در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز گفت: استان کرمانشاه از نظر توسعه کمی مدارس غیرانتفاعی جزو آخرین استان هاست.


فعالیت 153 مدرسه غیردولتی در استان کرمانشاه

رئیس دفتر مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: در مجموع 153 مدرسه غیردولتی در استان داریم که 10 مدرسه بزرگسالان است در حالی که استان های همجوار که از نظر جغرافیایی کوچکتر از کرمانشاه هستند مانند مانند همدان، آذربایجان غربی و حتی کرمان حدود 2000 مدرسه غیرانتفاعی دارند.

خاتمی گفت: تعداد کل نیروهای شاغل در مدارس غیردولتی تقریبا 2900 نفر است که از این تعداد 1000 نفر بازنشسته و مابقی فارغ التحصیل بیکار هستند.

وی گفت: انتظار داریم این تعداد حداقل به هزار مدرسه برسد و اگر این اتفاق بیفتد تعداد افرادی که شاغل می شوند هشت برابر می شود.

خاتمی با اشاره به اینکه تحصیل در کرمانشاه نسبت به سایر استان ها کمتر است، افزود: در استان در مقطع دهم ابتدایی و در استان چهاردهم متوسطه هستیم.

وی گفت: هفته آینده آموزش رایگان در هیات نظارت بر آموزش و پرورش استان اعلام می شود. قبلاً به مدارس غیردولتی اعلام کرده بودیم که نسبت به تعرفه سال گذشته آموزش ببینند.

رئیس اداره مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: همانطور که می دانید حقوق کارکنان مدارس غیرانتفاعی بر اساس قانون کار و امور اجتماعی پرداخت می شود و امسال 47 درصد و نیمی از غیرانتفاعی افزایش یافته است. – اجاره مدارس انتفاعی.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش 30 درصدی اجاره بها، امسال 30 تا 35 درصد افزایش شهریه ها را انتظار داریم که در هیئت نظارت بر آموزش و پرورش مطرح و سپس به مدارس ابلاغ می شود.


تمامی مدارس موظفند آموزش و پرورش را درب مدرسه قرار دهند

خاتمی خاطرنشان کرد: همه مدارس را موظف کرده ایم که برای یک بنر 70 سانتی متری شهریه تهیه و روی درب مدرسه نصب کنند و در صورت مشاهده تخلف، همشهریان می توانند اطلاع رسانی کنند.


ما دو عنصر نرم افزاری و سخت افزاری برای سنجش مدارس غیرانتفاعی داریم

وی گفت: دو عنصر نرم افزاری و سخت افزاری برای سنجش مدارس غیرانتفاعی داریم که عنصر نرم افزاری شامل موفقیت در کنکور، امتحانات نهایی، عناوین معلمان در جشنواره های کشوری، نتایج مدارس با استعدادهای درخشان و نمونه است. عناصر سخت افزاری شامل فضای مدرسه، سطح هوشمند، مکان مدرسه، فعالیت های فوق برنامه، اجاره.

این مسئول بیان کرد: متاسفانه در کرمانشاه توسعه پایدار در مدارس غیرانتفاعی نداریم. بر اساس ماده 18 قانون شورای آموزش و پرورش، دولت به این مدارس کمک می کند تا با ارائه زمین و امکانات، هزینه های خود را کاهش دهند.


نظارت ها در چهار ماه گذشته تشدید شده است / در بازرسی در حال بررسی هستیم

وی افزود: در چهار ماه گذشته علاوه بر تشدید نظارت ها طی نامه ای به نواحی مختلف اعلام کرده ایم که باید در طول ماه از 30 درصد مدارس بازدید کنند و گزارش اجرا را برای ما ارسال کنند. بر همین اساس به طور مرتب از این مدارس بازدید و گزارش های اجرایی را بررسی خواهیم کرد.

رئیس دفتر مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاکید کرد: امتحانات نهایی برای ما مهمتر از کنکور است، بنابراین بازدید سیستمی و تصادفی از مدارس ادامه خواهد داشت و تمامی مراحل آموزشی اعتبار سنجی خواهد شد. .

خاتمی تصریح کرد: طبق نظر کارشناسان پس از بازرسی، اگر ثابت شود مدرسه ای ضعیف عمل می کند، باید در شهریه ها لحاظ شود، زیرا بخش زیادی از هزینه هایی که اولیای دانش آموزان برای مدارس می پردازند. برای غیر معلمان و کارکنان برنده می شوند.”

وی در پایان گفت: مدارس هیأت امناء نیز زیر نظر مشارکت مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان می باشد که تاکنون 150 بار بازدید داشته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید