کری برای استقلالی ها: دربی را می بریم و قهرمان می شویم

کری برای استقلالی ها: دربی را می بریم و قهرمان می شویم

مرتضی فنونی زاده درباره شکست پرسپولیس در آبادان مقابل صنعت نفت، وضعیت روحی حامد لاک و دیدار مقابل سرخپوشان اظهاراتی را بیان کرد.

انتظار داشتید پرسپولیس صنعت نفت را شکست دهد؟

از ابتدای بازی مشخص بود که تیم صنعت نفت که برای بازیکنان و کادر فنی و مردم آبادان احترام خاصی قائل هستم تلاش می کند حداقل امتیاز را بگیرد. به هر حال این تیم در انتهای جدول است و می دانست با چه تیمی بازی می کند. تصادفا حمله کردند و کار تاکتیکی زیادی انجام ندادند.

یعنی توپی که از دست حامد لاک خارج شد؟

اگر من و محمد پنجعلی در بازی بودیم، یکی توپ را می زد و نفر بعدی به حامد لک می گفت توپ را بگیر و بازی را شروع کن. خیلی عجیب بود که حامد لاک گل زد. او پس از حضور عجیبش در دیدار با گل گهر در بازی با صنعت نفت، ثابت کرد که این دروازه بان اصلا شرایط خوبی ندارد.

آیا این موضوع در شرایط فعلی برای پرسپولیس خطرناک نیست؟

این فقط خطرناک است ما از دروازه بانی که ادعای ملی بودن دارد انتظار داریم ساده ترین کار یک دروازه بان را انجام دهد. ما برای دربی به حامد لاک نیاز داریم و نمی خواهیم روحیه او را خراب کنیم. حامد باید زنده شود، نباید نابود شود. حامد لاک پارسال 50 درصد پرسپولیس بود. نباید اینقدر ضعیف به نظر برسد. البته انتقاداتی هم به کادر فنی دارم.

چه انتقادی؟

چرا ما که در دقیقه 70 دو امتیاز عقب هستیم، دفاع وسط آقای گل محمدی و کادر فنی مجربش را عوض کردیم؟ مدافع میانی کم شد و مهاجمانی اضافه شدند که قابل قبول بود اما این جابجایی ها چه معنایی می تواند داشته باشد؟ در 15 دقیقه آخر که تیم 2 تغییر مسیر داد، دیدیم که چقدر بهتر بازی کردیم و موج حملات پرسپولیس چقدر بیشتر شد. چرا زودتر انجامش ندادی؟ اتفاقا بازیکن خارجی که آوردیم هم بازیکن خوبی است و من را یاد علی علیپور انداخت. مهاجمی لاغر که از کنار به خوبی حرکت می کند.

چرا پرسپولیس نتوانست به صنعت نفت گل بزند؟

در این گونه بازی ها یک نکته فنی وجود دارد که می گوید تیمی که دفاع بسته دارد و راه باز برای حریف نمی گذارد با شوتزنی تسلیم می شود. متاسفانه نه ترابی، نه امیری و نه کمال شلیک نکردند. کادر فنی باید به بازیکنان بگوید بیشتر شوت بزنند.

اختلاف 6 امتیازی با استقلال را چگونه ارزیابی می کنید؟

قبلاً 6 امتیاز فاصله داشتیم اما دیدید که کم کردیم. حتی در حال حاضر، طرفداران نگران نباشند. بازی رو در رو با 6 امتیاز داریم. ما سه امتیاز را می گیریم و آنها سه امتیاز را از دست می دهند و کم کم تعادل برقرار می شود. خدا کمک کند دربی را ببریم و دوباره قهرمانی را شروع کنیم.

آیا می دانید چند بازیکن پرسپولیس در خطر حذف از دربی هستند؟

اصلا مهم نیست! با توجه به اینکه بازی نفت مسجد سلیمان بسیار مهم است، گل محمدی باید با امیری، شجاعی، پهلوان و ترابی بازی کند تا هر سه امتیاز را به زور بگیرد. جالب اینجاست که 90 درصد مربیان لیگ برتر استقلالی هستند و فقط یحیی و تارتاروس پرسپولیسی هستند. با این حال پرسپولیس باید از ابتدا هر 4 بازیکن را در خطر حذف بفرستد تا با تمام وجود به بازی بپردازد.

دیدگاهتان را بنویسید