کسانی که به رشد شورش کمک کردند باید جبران کنند


ساعت: 14:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۵
کد خبر: 1901699

خطیب نماز جمعه تهران گفت: کسانی که در تشدید ناآرامی ها نقش داشتند باید جبران کنند وگرنه دستشان به خون های ریخته شده آلوده می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه تهران در نماز جمعه این هفته تهران (24 مهرماه) ضمن استقبال از فرارسیدن میلاد طلوع خورشید حضرت محمد مصطفی (ص) و میلاد مسعود پرچمدار علم و حدیث امام جعفر(ع) در دانشگاه تهران برگزار شد. صادق (علیه السلام) می فرماید: قبل از بیان چند نکته در مورد وجود مبارک این دو بزرگوار، لازم است نکاتی را در تحلیل و منطق آنچه رخ داده و اعمال و اعمالی که پس از این حوادث ایجاد شده است، در راستای اخیر بیان کنم. مناسبت ها.

وی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند در این حوادث برخی مسائل جزئی و بهانه جویی وجود دارد و برخی مسائل عمده که نیازمند توجه ویژه است. دنیای سلطه و استکبار اعم از آمریکا و صهیونیسم با حق و عدل و دین خدا جنگی سرسختانه به راه انداخته است و از روزی که پرچم دین در این سرزمین برافراشته شده، الگوی دینی نفوذ ناپذیر و قدرتمند برافراشته است. این بنر با اقتدار و محافظت می کند. ، دنیای سلطه ناسازگاری، توطئه، خیانت و جنایت با این کشور را سرلوحه کار خود قرار داده است.

صدیکی گفت: در این چهل سالی که از پیروزی انقلاب می گذرد، روزی نبوده که دشمن از دشمنی خود کم نکرده باشد. ابتدا شورش های قومی ایجاد کردند و مردم را تربیت کردند و مسلح کردند و حرکت جنایتکارانه منافقین بیش از هفده هزار نفر و اولیای الهی مانند شهدای محراب را کشت و به شهادت رساند. به مردم رحم نکردند، اموالشان را غنیمت گرفتند و از خیانت و جنایات ظالمانه دریغ نکردند.

امام جمعه تهران با اشاره به اینکه پس از فعالیت این گروه ها، شهید بهشتی و بسیاری از کارکنان جمهوری اسلامی که پرچم ایران را در دست داشتند، گفت: به برکت این خون ها دوباره بصیرت، وحدت و اتحاد آمده است.مردم در برابر این انحرافات متحد شدند و حضور شیطانی آنها از صحنه تاریخ کشور محو و بیرون رانده شد.

وی افزود: دشمن وقتی دید در این مسیر به هدف خود نمی رسد، جنگ تحمیلی را تحمیل کرد که همه نیروها را متمرکز کرد و صدام را به عنوان عنصری جاهل و مستکبر جلو برد. هشت سال اسلحه شرق و غرب را بر سر مردم مظلوم ایران ریختند و این جوانان و مردم و عاشقان اهل بیت زیر پرچم ولایت خم ابرویی نکردند و اطاعت کردند. امامشان تا آخر، و خداوند به طور معجزه آسایی آتش جنگ را بر ما سرد کرده است و دشمنان شرق و غرب ما، میدان نبرد را با ذلّت ترک کرده اند.

صدیکی تاکید کرد: جنگ تحریم ها نیز از ابتدا شروع شد و بعدها هر سال شدت گرفت. همچنین قیام های 78، 88، 96 و 98 فشار، خیانت و جنگ جدیدی بود که به بهترین نحو تدارک دیده بودند. اما به یاری خداوند و همکاری و تخصص ائمه انقلاب این اقتدار همواره در برابر این توطئه های مفصل حفظ شد و یکی پس از دیگری توطئه ها از صحنه حذف و از انقلاب محافظت شد.

امام موقت تهران گفت: با توجه به آنچه در حدیث آمده است نباید زیاد نگران شورش باشیم زیرا در این شورش ها تظاهرکنندگان و تفاله ها به سمت نیستی و تباهی می روند و زمین از وجود آنها پاک می شود.

وی ادامه داد: حادثه اخیر نشان دهنده توطئه وسیعی است که توسط آمریکا تدارک دیده شده است. همانطور که رهبر انقلاب فرمودند فرماندهی این آشوب و اغتشاش در دست رئیس جمهور آمریکا، صهیونیست ها و نیروهای همپیمان آنها بود. مشکل اصلی این است که دشمن ما آمریکا، استکبار جهانی و سلطه است. اینها تاریکی هستند و با نور نمی سازند.

صدیکی تاکید کرد: اگر جمهوری ما اسلامی نبود، دشمنان ما همچنان از ایران قدرتمند، مقتدر و مستقل می ترسیدند و قدرت ایران برای آنها غیرقابل تحمل است.

امام جمعه موقت تهران با ذکر دلایلی که ثابت می کند حوادث اخیر یک مشکل داخلی نیست، افزود: در هر شهر چند نفر راهپیمایی کردند و متن مردم با آنها همراه نشد. لذا از این انزوا در متن جامعه اسلامی خشمگین شدند. آمادگی این گروه نشان می دهد که این مشکل داخلی نیست و از خارج از کشور می آید.

وی افزود: نمی شود در همه شهرها و استان ها گروهی با سبک خاصی به میدان بیایند، خرابکاری کنند و آماده جنایات و قساوت های مختلف مانند چاقوکشی، قمه زدن، آتش زدن قرآن ها و آتش زدن مساجد باشند. مشخص است که از قبل آموزش دیده و آماده شده اند.

صدیکی با اشاره به اینکه قیام ها از خارج از کشور حمایت و هدایت می شد، تصریح کرد: شخص رئیس جمهور فاسد آمریکا و مقامات آمریکایی آشکارا حمایت خود را اعلام کردند و کمک های همه جانبه کردند و همچنین کشورهای اروپایی مانند انگلیس نیز برای تقویت به آنها پیوستند. شورش ها یکی از مقامات سیاسی آمریکا به وضوح این هرج و مرج را با دیوار برلین مقایسه کرده است، به این معنی که همانطور که آلمان شرقی با فروپاشی دیوار برلین ویران شد، اینجا نیز آخرین گام است و سیستم فرو خواهد ریخت.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: نکته دیگر این است که تبلیغات گسترده شبکه ها و شبکه های مجازی ننگین و ننگین بی بی سی، منوتو و ایران اینترنشنال از جمله توییتر که فعالیت خود را ده برابر کرده است، نشان می دهد که ناآرامی ها به بیرون هدایت شده است. کشور.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر در روند دستگیری مجرمان، ماموران فرانسوی در مراحل مختلف دستگیر شدند که در بازجویی از آنان مشخص شد که برای انجام اقدامات خرابکارانه در مناطق مرزی ایران آموزش دیده اند. برخی از آنها چنین آموزش هایی را در کشورهای دیگر برگزار می کنند، مربیانی تربیت می کنند تا با ارائه برخی اخبار جعلی، جوانان ما را عصبانی کنند و آنها را در صحنه مقابل کشور خود قرار دهند.

صدیکی افزود: همچنین با کشفیات نیروی انتظامی قهرمان مشخص شد این افراد مواد منفجره را وارد کشور کرده و قصد منفجر کردن دو هواپیما و مرکز صنعتی را داشتند. همه اینها توسط بیگانگان برنامه ریزی شده است.

امام جمعه موقت تهران گفت: توطئه اخیر توطئه استکبار و سلطه جهانی علیه عزت، اقتدار و قدرت ما بود. این توطئه اعتقادات ما را نیز هدف قرار داد. گل سرسبد این کشتی را که مانند رشته تسبیح است نیز هدف گرفتند و اگر آن ریسمان پاره می شد تسبیح از هم می پاشید و وصل نمی شد.

وی تاکید کرد: امروز انسجام، وحدت، صلابت، عزت، وحدت، امنیت، عزت، دین، دانش، فناوری و پیشرفت ما ناشی از ایمان به اسلام و ایمان به ولایت فقیه است. لذا در این هجمه ها و هجمه ها نقطه ای را هدف قرار می دادند که دل مردم در آنجا بود.

صدیکی افزود: جوانان ما همواره در جبهه های مختلف از جمله علمی، هسته ای و یا حراست از حرم ها در خط مقدم بوده اند. دشمن می خواست نسل جوان را به نوعی بدنام کند و بگوید بین آنها و جبهه و جهاد و شهادت فاصله است. بنابراین آنها نسل جوان را به میدان آوردند، اما هر چه تلاش کردند، فقط هزاران نفر را در سراسر کشور بیرون آوردند.

امام جمعه موقت تهران گفت: جوانان ما که در صفوف راهپیمایی اربعین بودند و در همه عرصه های علمی و صنعتی خوش درخشیدند و هر جا مشکلی پیش می آمد حلال مشکلات بودند، در عمل زیر دستشان ماندند. پرچم اسلام و تیرهای دشمنان از این نظر به هدف اصابت می کند، نخورید

وی با اشاره به اینکه دشمن دانشگاه ها را هدف قرار داده است، گفت: دشمن دیده است که دانشگاه به رسالت اصلی خود می رسد و اکنون زمان آن است که آنها را در فضای اضطراب قرار دهد. دشمن می خواست دانشگاه شریف را از ما بگیرد. بر اساس اطلاعاتی که من دارم، او گاهی 60000 شنونده در پنلی که سازماندهی می کند دارد، بنابراین یک سخنران تاثیرگذار، حسین اف و باشکوه است. این دانشگاه هم از نظر علمی و هم از نظر فرهنگی مهم است، بنابراین دشمن می خواست این دانشگاه را مسموم کند.

صدیکی تصریح کرد: نقش مردم مثل همیشه و همانطور که در همه پیروزی ها از اول انقلاب تاکنون نقش اول بود. حضور مردم در این جریان و اغتشاشات مانند سیل خروشان آغاز شد و عظمت و شکوهی را به وجود آورد که چشم دشمنان را کور کرد و رسانه های آنان این مشکل را پوشش ندادند. اما خودمان می دانیم که مردم با انقلاب و ولایت هستند و تا آخر در این راه خواهند ایستاد.

امام جمعه موقت تهران افزود: ایثارگری ها، صلابت و حضور ستودنی نیروی انتظامی دلاور کشورمان در روزهای اخیر قابل تقدیر است. این نیروی خدماتی از اول انقلاب امتحان خود را پس داده و برای حفاظت از روستا و مردم در شرایط خطرناک در خط مقدم جبهه حضور داشته اند. مظلوم بودند، اما ظلم را با قدرت تحمل کردند.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی با داشتن فرماندهانی که هشت سال در دانشگاه آموزش دیده اند در موقعیت های مختلف بدون هیچ ترسی در حراست مقدس بوده و از مرزهای امنیتی کشور در برابر قاچاقچیان بین المللی، گروه های خطرناک، خدمات مافیایی و سایر خطرات حفاظت کرده اند. آنها حافظ قانون و صلح مردم بودند. ما قدردان خدمات این نیرو هستیم.

صدیکی تصریح کرد: کسانی که در تشدید ناآرامی ها نقش داشتند باید جبران کنند وگرنه دستشان به خون های ریخته شده آلوده می شود. نیروی انتظامی همیشه در صحنه بود و بیش از 13 هزار شهید داد. این مجموعه نیرویی وارسته، مؤثر و همیشه جسور است.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: هیچ وقت نیروی انتظامی اینقدر مورد توجه مردم نبوده است. خداوند این عزت را به نیروی انتظامی در دست دشمن داده است.» به قول معروف «انشاءالله دشمن باعث خیر شود».

دیدگاهتان را بنویسید