کشاورزان و دامداران هشدارهای ستاد بحران را جدی بگیرند


ساعت: 19:07
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885679

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:

رئیس سازمان “جهاد کشاورزی” با تاکید بر اینکه تاکنون خسارتی به باغات این شهرستان وارد نشده است از کشاورزان و دامداران خواست هشدارهای ستاد بحران را جدی بگیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی معتمدی پور در گفت و گو با صبح زاگرس در پاسخ به خبری با عنوان شیوع آفت در باغات باشت ( اینجا بخوانید ) با تاکید بر اینکه کشاورزان نگران نباشند چرا که جهاد استان کشاورزی حامی باغداران است. می کند گفت: با دریافت گزارش باغداران مبنی بر شیوع کرم بلوط در باغات لیموترش در برخی مناطق شهرستان باشت، کارشناسان این سازمان در اسرع وقت به منطقه اعزام و بررسی شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه باغات برخی از مناطق این شهرستان در مجاورت جنگل های بلوط واقع شده اند، مشاهده وجود این نوع آفت طبیعی است که البته تاکنون خسارتی گزارش نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه کارشناسان جهاد کشاورزی استان در خدمت باغداران و کشاورزان هستند گفت: باغات شهرستان باشت به صورت روزانه توسط کارشناسان رصد می شود و تاکنون هیچ گونه نظارتی نداشته است. گزارش از دست دادن این ضرر

معتمدی همچنین به اعلام وضعیت نارنجی جوی در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: دامداران و زنبورداران از بروز مشکل جلوگیری کرده و هشدارها را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از ورود سیلاب به باغات و مزارع خاکریزی ایمن در اطراف باغات و مزارع ضروری است، تصریح کرد: برق رسانی باید از دیگر اقدامات برای جلوگیری از خسارت صاعقه باشد.

رئیس جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه لازم است کشاورزان و بهره برداران در بخش کشاورزی حفاظت از جان و مالی، ادوات کشاورزی و تاسیسات برق را با حداکثر دقت و توجه انجام دهند تا از هر گونه خسارت جلوگیری شود، گفت: احتمال ورود رودخانه وجود دارد. سیل در فصول سال از عبور و مرور و رانندگی در بستر رودخانه ها و مسیل ها اجتناب شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید