آمادگی لازم مسئولان بندری برای مقابله با شرایط متاثر از طوفان پیش رو/ مسافران و گردشگران هشدارهای جوی و دریایی را جدی بگیرند.


ساعت: 10:46
تاریخ ارسال: 05/03/1401
کد خبر: 1885286

محمدی کرجیران از اتخاذ تدابیر لازم پیرو هشدارهای سازمان هواشناسی کشور مبنی بر ناپایدار بودن شرایط جوی و دریایی در تمامی بنادر استان هرمزگان خبر داد و گفت: مسئولان بنادر باید آمادگی لازم را برای مقابله با حوادث احتمالی و خطرات متاثر از مواجب دریا بر اساس آن داشته باشند. به دستورالعمل..

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا محمدی کرجیران صبح امروز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار از هرمز، با اشاره به پیش بینی وضعیت جوی و دریا از امروز تا چهارشنبه، اظهار کرد: بر اساس پیش بینی، وضعیت دریا در هفته جاری به دلیل وزش باد شدید جنوب شرقی تحت شرایط جوی قرار دارد. نفوذ جریان های موسمی به حداکثر سرعت خود از اقیانوس هند به تنگه هرمز می رسد که در نتیجه شاهد مواج شدن دریا خواهیم بود و به ویژه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در تمامی دریاها و نواحی فراساحلی هرمزگان با مواج دریا مواجه خواهیم بود. .

وی با توجه به اقدامات و اقدامات انجام شده در مواجهه با شرایط سخت و لزوم مدیریت شرایط حاکم در فعالیت های بندری در روزهای بارانی و طوفانی، تصریح کرد: با توجه به شدت این بادها که باعث تلاطم دریا در طول مسیرهای دریایی تجاری و مسافربری می شود. در ادامه دستورات لازم به مسئولان تمامی بنادر جهت آمادگی برای این وضعیت همراه با اقدامات لازم در زمان اوج بحران داده شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش باران و رعد و برق در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در استان، تاکید کرد: تصمیمات لازم در خصوص این وضعیت بحرانی در تمامی تاسیسات بندری و دریایی اتخاذ شود. ساختمان‌ها و عدم تردد شناورهای سبک در مواقع حساس پذیرفته شده و جهت جلوگیری از حوادث احتمالی به مقامات بندری ابلاغ شده است.

محمدی کرجی ران با تاکید بر اینکه تعطیلی بنادر مسافری و اسکله های گردشگری و تفریحی به دلیل شرایط جوی ناپایدار و تامین امنیت سفر است، خاطرنشان کرد: مسافران و گردشگران با آگاهی کامل از شرایط جوی دریایی حاکم بر استان، سفرهای خود را برنامه ریزی می کنند. و هشدارها دنبال سازمان و هواشناسی باید جدی گرفته شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید