کشتارگاه های دام جایگاه ویژه ای در تضمین و تامین امنیت غذایی مردم دارند


ساعت: 15:28
تاریخ انتشار: 24.07.1401
کد خبر: 1903712

شجاجی با بیان اینکه کشتارگاه ها جایگاه ویژه ای در تامین و تامین امنیت غذایی مردم دارند، گفت: با توجه به اهمیت کشتارگاه دام در تامین سلامت انسان و همچنین کیفیت گوشت، رسیدگی به موضوع کشتارگاه دام در کاشمر در سال 94 حائز اهمیت است. کوتاه مدت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; محمد شاه زی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر ظهر امروز در حاشیه بازدید از کشتارگاه دام این شهرستان که با حضور فرماندار، دادستان، شهردار و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: فرآورده گوشت قرمز عرضه شده ساکنان شهر علاوه بر رعایت کلیه اصول بهداشتی از کشتارگاه تا محل تحویل به شهروندان باید از کیفیت مطلوبی برخوردار بوده و امنیت غذایی منطقه را تضمین کند.

وی با تاکید بر لزوم تعیین وضعیت آتی کشتارگاه خاطرنشان کرد: کشتارگاه ها جایگاه ویژه ای در تامین و تامین امنیت غذایی مردم دارند و با توجه به اهمیت کشتارگاه دام در تامین سلامت انسان و همچنین کیفیت گوشت، رفع مشکل این واحد می باشد. برنامه کوتاه مدت مهم است.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر همچنین تصریح کرد: بهبود وضعیت بهداشتی کشتارگاه و ساماندهی پسماندهای کشتارگاه، جلوگیری از ورود افراد مختلف به داخل سالن کشتارگاه، عدم کشتار دام های بارور و آبستن، اجرای جدی و صحیح طرح شناسایی و پیشگیری ذبح حیوانات فاقد پلاک از مهمترین مسائل و مشکلاتی است که باید هر چه سریعتر برطرف شود.

وی بر رعایت چارچوب و دستورالعمل کشتار دام مولد تاکید کرد و گفت: از جمله الزامات فعلی کشتارگاه تهیه دستگاه سونوگرافی و تعیین دائم دامپزشک برای تایید حذف دام مولد و حذف دام است. دام های مولد باید مطابق مقررات و قوانین بالادستی باشند که در صورت عدم رعایت آن طبق قانون است متخلفان مجازات خواهند شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید