کشتی گیران بجونوردی طلایی شدند/ امیرمحمدی کشتی گیر جهانی شد


ساعت: 10:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۷
کد خبر: 1900805

چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان عشایر و روستاهای جهان در رشته کشتی روزهای 18 و 19 مهرماه با میزبانی ترکیه برگزار شد و کشتی گیران بجنوردی موفق به کسب طلای این دوره از مسابقات شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک، چهارمین دوره مسابقات کشتی عشایری و روستایی قهرمانی جهان روزهای 18 و 19 مهرماه به میزبانی ترکیه برگزار شد.

در پایان این مسابقات در وزن 80 کیلوگرم حمید الهیان از بجنورد موفق شد با غلبه بر تمامی رقبای خود گردن بند طلا را از آن خود کند و در نهایت در رده سنگین امیرمحمدی مبارز خوش اخلاق و توجه کشورمان. کشور موفق شد با ارائه مبارزه ای زیبا و شکست دادن تمامی حریفان خود پیروز شود و در حالی که بر سکوی قهرمانی ایستاده بود عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرد.

همچنین در پایان این مسابقات بهترین کشتی گیران سنتی جهان در مسابقات جایزه بزرگ به مصاف یکدیگر رفتند و باز هم امیر محمدی کشتی گیر سنگین وزن کشورمان با غلبه بر تمامی حریفان عنوان بهترین کشتی گیر جهان را از آن خود کرد.
این عنوان بی سابقه ترین و تاریخی ترین عنوانی است که امروز امیرمحمدی در رشته کشتی کسب کرده است.

امیرمحمدی متولد 23 آبان 1370 در بجنورد کشتی گیر آزاد تیم ملی ایران است که در جام جهانی 2016 و 2017 عضویت دائمی تیم ملی ایران را در کارنامه دارد و قهرمان دانشجویان جهان در سال 2017 و ارتش های جهان است. نایب قهرمانی در سال 2018

از دیگر افتخارات وی می توان به مدال نقره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی 2017 باکو و مدال نقره مسابقات قهرمانی جوانان آسیا 2011 جاکارتا اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید