کشف بیش از 8000 تن چوب قاچاق در مازندران

زمان: 15:49
تاریخ انتشار: 1400/07/26
کد خبر: 1777180

مرتضی میرزایی از انهدام یک حلقه بزرگ قاچاق چوب و کشف بیش از 8000 تن چوب به ارزش 160 میلیارد ریال در مازندران خبر داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، سردار مرتضی میرزایی امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از اقدامات اطلاعاتی ، تحقیقات گسترده پلیس و دریافت گزارش های مردمی مبنی بر حمل و فروش چوب قاچاق با مجوز جعلی در برخی از شهرهای استان ، موضوع ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت. برای امنیت اقتصادی

وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی ویژه استان با انجام این مأموریت با انجام اطلاعات و تحقیقات جامع توانستند باند بزرگی از قاچاقچیان چوب را در شهرهای ساری و آمل شناسایی کنند.

فرمانده پلیس استان مازندران گفت: این افراد با سرنگونی درختان جنگلی و صدور مجوزهای دروغین اقدام به قاچاق 117 درخت از مناطق جنگلی استان به آن شهرها کرده اند.

میرزایی با اشاره به اینکه پس از برداشت چوب ، این افراد آن را به مراکز و کارگاه های تولید محصولات چوبی در استان مازندران و برخی از استان های کشور می فروشند ، خاطرنشان کرد: آنها 500 تن چوب به همراه 452 مجوز بهره برداری جعلی کشف کردند. از طرف متهمان

وی از توقیف 51 خودرو حامل چوب قاچاق در این عملیات خبر داد و گفت: در جریان رسیدگی به این پرونده 9 شعبه اصلی این باند قاچاق شناسایی و دستگیر شدند. طی تحقیقات و بازجویی های پلیس ، 8000 تن هیزم کشف و در جنگلی به ارزش 160 میلیارد ریال اقرار شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی و با دستور قانونی مناسب به زندان فرستاده شدند ، گفت: منابع طبیعی مهمترین و اساسی ترین ذخیره کشور است. رهبر انقلاب به معنای رونق تولید ، پشتیبانی ، برچیدن و تا حدودی رفع نیازهای جامعه است.

میرزایی با اشاره به نقش منابع طبیعی در زندگی بشر گفت: جمع آوری غیرقانونی چوب و منابع طبیعی ضمن از بین بردن حقوق نسل های آینده ، می تواند عواقب جبران ناپذیری برای کشور داشته باشد که برای جلوگیری از سوء استفاده ها نیازمند همکاری همه نهادها است. فرصت طلب ها “و اعضای جامعه با پلیس هستند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید