کشف جالب درباره تفاوت «حس ششم» در زنان و مردان!

اگرچه ما در طول فعالیت های روزانه خود متوجه حس ششم خود نمی شویم، اما این حس بسیار مهم است زیرا تضمین می کند که هر سیستمی در بدن به خوبی کار می کند. حس ششم این کار را با هشدار دادن به ما در مواقعی که ممکن است بدن ما از تعادل خارج شود، انجام می دهد. فرض کنید احساس تشنگی یا گرما می کنید، این ششمین احساسی است که به شما می گوید باید آب بنوشید یا بهتر است ژاکت خود را برای خنک شدن در بیاورید.

اکتشافات جدید نشان می دهد که حس ششم برای سلامت روان ما نیز مهم است زیرا به بسیاری از فرآیندهای ذهنی ما از جمله تصمیم گیری، توانایی اجتماعی و تجربه عاطفی کمک می کند. در واقع، از قبل می دانیم که حتی با وجود بسیاری از مشکلات سلامت روان، مانند افسردگی، اضطراب و اختلالات خوردن، مشکلات شنوایی گزارش شده است. در واقع، این ممکن است توضیح دهد که چرا بسیاری از بیماری های روانی، مانند اختلالات خواب یا خستگی، علائم مشابهی دارند.

یک کشف جالب در مورد تفاوت بین

اگرچه شنوایی در تمام جنبه های سلامتی ما مهم است، اما اطلاعات کمی در مورد اینکه آیا مردان و زنان در دقت سیگنال های داخلی خود متفاوت هستند یا خیر، شناخته شده است. تاکنون، مطالعاتی که به بررسی این موضوع می‌پردازند که آیا مردان و زنان سیگنال‌های قلب، ریه‌ها و معده خود را متفاوت درک و تفسیر می‌کنند، به نتایج متفاوتی دست یافته‌اند. کشف این تفاوت ها مهم است زیرا می تواند درک ما از تفاوت های سلامت روانی و جسمی را نیز بهبود بخشد. برای به دست آوردن تصویر واضح تر، محققان داده های 93 مطالعه را برای بررسی شنوایی در مردان و زنان ترکیب کردند. محققان بر روی تحقیقاتی متمرکز شدند که چگونگی درک سیگنال‌های قلب، ریه‌ها و معده را در طیف وسیعی از وظایف مختلف مورد بررسی قرار دادند.

به عنوان مثال، برخی از مطالعات از شرکت کنندگان خواسته شد تا ضربان قلب خود را بشمارند، در حالی که برخی دیگر از آنها خواسته بودند تا تعیین کنند که آیا باید نور چشمک زن را در حالی که معده آنها کوچک می شود بررسی کنند. برخی همچنین آزمایش کرده اند که آیا می توانند تفاوت بین تنفس و تنفس را در دستگاهی که کار را دشوار می کند تشخیص دهند. تجزیه و تحلیل محققان نشان داد که گوش دادن درونی بین زن و مرد در واقع متفاوت است. زنان در کارهای متمرکز بر قلب (و تا حدی متمرکز بر ریه) نسبت به مردان به طور قابل توجهی دقت کمتری داشتند.

به نظر نمی رسد که این تفاوت ها با عوامل دیگری مانند میزان تلاش شرکت کنندگان در طول کار یا تفاوت های فیزیولوژیکی مانند وزن بدن یا فشار خون توضیح داده شود. اگرچه محققان تفاوت های قابل توجهی بین وظایف ضربان قلب پیدا کردند، نتایج برای سایر وظایف کمتر واضح بود. این ممکن است به این دلیل باشد که تنها بخش کوچکی از مطالعات عملکرد ریه ها و معده را درک کرده اند. بنابراین ممکن است خیلی زود باشد که بگوییم آیا مردان و زنان در ادراکشان از سیگنال هایشان متفاوت هستند یا خیر.

یک کشف جالب در مورد تفاوت بین

یافته های محققان ممکن است برای درک اینکه چرا اختلالات روانی بسیار رایج (مانند اضطراب و افسردگی) در زنان بیشتر از مردان در دوران بلوغ شایع است، مهم باشد. تاکنون چندین نظریه برای توضیح این موضوع ارائه شده است، مانند ژنتیک، هورمون ها، شخصیت و قرار گرفتن در معرض استرس یا ناملایمات در دوران کودکی. اما از آنجایی که می دانیم گوش دادن برای سلامتی مهم است، تفاوت در شنوایی ممکن است تا حدودی توضیح دهد که چرا زنان بیشتر از مردان از اضطراب و افسردگی رنج می برند.

این ممکن است به این معنی باشد که درمان هایی که هدفشان بهبود یا جلوگیری از کم شنوایی است ممکن است برای برخی افراد بهتر عمل کند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به تکنیک های درمانی دیگری نیاز داشته باشند. این چیزی است که باید در تحقیقات آینده مورد بررسی قرار گیرد. به طور کلی، اکنون می دانیم که در حس ششم زن و مرد تفاوت هایی وجود دارد، اما هنوز نمی دانیم چه چیزی باعث آن می شود.

برخی از محققان بر این باورند که تغییرات فیزیولوژیکی و هورمونی فردی که اکثر مردان و زنان تجربه می‌کنند دلیل این تفاوت‌ها است، در حالی که برخی دیگر این را کمکی به روش آموزش آنها برای بیان احساسات یا سیگنال‌های بینابینی می‌دانند. درک بهتر همه عوامل موثر بر توانایی شنوایی ممکن است روزی در ایجاد درمان های بهتر برای بسیاری از اختلالات سلامت روان مهم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید