کشف دو موجود عجیب از اعماق اقیانوس/عکس

به گزارش رهنمات، حتی قبل از حرکت گروه اعزامی در 30 سپتامبر 2022، تیم اوهارا، متصدی بی مهرگان دریایی در موزه ملی ویکتوریا در استرالیا، پیش بینی کرد که این گروه احتمالاً یک یا دو موجود جدید را در منطقه کشف خواهد کرد. .بودن

اوهارا گفت: “ما می دانیم که این منطقه توسط کوه های دریایی عظیمی پوشیده شده است که در دوران دایناسورها شکل گرفته اند و می دانیم که منطقه در نقطه حساسی بین اقیانوس آرام و اقیانوس هند قرار دارد.” ما واقعاً از چشم انداز کشف گونه های جدید، شاید حتی شاخه های جدید درخت زندگی که تاکنون در زیر امواج این منطقه ناشناخته پنهان مانده اند، هیجان زده هستیم.

محققان در مسیر خود به سمت پارک دریایی جدید، که شامل 74000 کیلومتر مربع (حدود 285000 مایل مربع) اقیانوس در اطراف نارگیل کیلینگ و جزایر کریسمس است، مجموعه ای خیره کننده از ماهی های بالدار را مشاهده کردند که به هوا پرتاب می شدند.

کشف دو موجود عجیب از اعماق اقیانوس/عکس

در طول این سفر 35 روزه، حدود 13000 کیلومتر از بستر دریا نقشه برداری شد که کوه های دریایی باستانی، مخروط های آتشفشانی، دره ها و برآمدگی ها را آشکار کرد. به گفته دانشمندان، این آتشفشان های آرام بین 140 تا 50 میلیون سال پیش شکل گرفته اند.

سپس کشتی تحقیقاتی با استفاده از تورهای مخصوص سعی در شناسایی تنوع جانوری در این منطقه تا عمق 5500 متری داشت. نتایج این جست و جو بسیار تعجب آور بود زیرا تور این کشتی برای اولین بار گنجینه ای ارزشمند را جلوی چشمان ما آورد.

اوهارا تخمین می زند که یک سوم از این گونه ها ممکن است برای علم جدید باشند. با این حال، دو گونه قبل از بقیه توسط دانشمندان توصیف شد و در معرض همه قرار گرفتند.

دو موجود عجیب را از اعماق اقیانوس کشف کنید

یکی از این موجودات نوعی ماهی با ظاهری وحشتناک اما بدنی ژلاتینی بدون چشم بود. عکس‌ها هنوز حدقه‌های این موجود را نشان می‌دهند و این ثابت می‌کند که این ماهی در ابتدا چشم‌هایی داشته است، اما زندگی در اعماق تاریک اقیانوس نیاز به آن چشم‌ها را کاهش داده است و در طول تکامل موجود، این چشم‌ها در نهایت به این چشم‌ها رسیده‌اند. ناپدید شد. ناپدید شده اند

دو موجود عجیب را از اعماق اقیانوس کشف کنید

موجود دوم احتمالاً نوعی خفاش ماهی است که تاکنون برای علم ناشناخته بوده است. به نظر می رسد این موجود کوچک عجیب در امتداد کف دریا با پاهای باله دار بزرگ راه خود را پیدا می کند. اگر از جلو به این موجود با چشمان درشت مشکی، پوزه کوتاه و دهانی قابل مشاهده نگاه کنید، شبیه یک حیوان خانگی بامزه به نظر می رسد.

چشمان درشت این موجود برای اعماق زیاد اقیانوس جالب است. این موجود همچنین دارای زائده هایی در زیر شکم خود است که هنوز کاربرد دقیق آنها مشخص نیست.

دو موجود عجیب را از اعماق اقیانوس کشف کنید

دیدگاهتان را بنویسید