کشف عنصر 550 میلیون تومانی پرستار در کرج حاشیه ساز شد/ انتقاد شدید شورای شهر از نامفهوم بودن مجسمه

زمان: 08:57
تاریخ انتشار: 1400/09/24
کد خبر: 1792261

ساخت المان پرستار مصوب شورای پنجم کرج پس از تصویب در بهمن 1378 توسط امیرعلی گروسیان مجسمه معروف کشور به تصویب رسید اما پس از افتتاح در آذر 1379 با انتقاد شدید شورای ششم مواجه شد. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکیکم آذرماه بود که سخنگوی شورای شهرداری کرج با انتقاد از نامفهوم بودن المان پرستار که در روزهای اخیر رونمایی شد، گفت: اگر قبل از رونمایی مجسمه را دیده بودم، در مراسم رونمایی شرکت نمی کردم. “

کاسم پور خواستار ارائه مستندات قانونی و ضمائم قرارداد برای عقد قرارداد و ساخت این تندیس شد و افزود: لازم است توضیحات لازم در خصوص مفهوم و نحوه هدایت آن به مخاطبان ارائه شود و اینکه آیا ابهامات مربوط به این اثر وجود ندارد یا خیر. حل می شود. راضی خواهد شد.

این المان از سوی ساعدی سیرایی شهردار کرج نیز اعلام شد؛ مدیریت شهری جدید هیچ نقشی در انتخاب طرح المان پرستار نداشت، قرارداد ساخت این المان قبلا بسته شده و ساخت آن از اسفندماه سال گذشته آغاز شده است، بنابراین امکان تغییر طرح از پیش تصویب شده وجود نداشت.

در مورد عنصر پرستار با نام واقعی شهدای حافظ سلامت، تصمیم شورای پنجم پس از دعوت محدود و دعوت از مجسمه سازان به تصویب رسید و پس از تایید در بهمن ماه 1378 با این مجسمه ساز برجسته قرارداد منعقد شد. . کشور برای 550 میلیون تن.

این عنصر مفهومی و انتزاعی برای حفاظت از تلاش های شهدای حافظ سلامت در دوران کرون طراحی و نصب شده است.

b1a35b5e c70e 40d1 8994 581de953b72e خبر خاکستری

گروسیان گفت: طراحی این اثر با الهام از مقاومت باورنکردنی کادر پزشکی در برابر تمامی ناهنجاری های بهداشتی در جامعه امروزی به ویژه ویروس کرونا ساخته شده است. در این اثر پرستاری را به تصویر کشیده ایم که با همه روبرو می شود. او این فشار را هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی حفظ می کند.

خواهران تمام لقمه ها را بدون هیچ چشمداشتی خریدند و این لقمه ها که به صورت زخم بر بدن ضعیف او طراحی شده بود به باله های مقدسی بر بدنش تبدیل شد که گویی قدرت و پاکی این عزیزان برای حفظ سلامتی جامعه آنها را ملکوتی اعلام می کند. و این کار خطرناک شریعت مقدس.

8eacfdd6 9f3f 4449 8627 dce87b9be5f6 خبر خاکستری

سادگی در طراحی بدن این پرستار نشان از سادگی درونی و سلامت روانی آنها دارد، چهره آرام این پرستار دقیقا همان فرد مورد نیاز مبتلایان به بیماری شدید عروق کرونر قلب است و با وجود داشتن ماسک صورت، آرامش می بخشد. او

طراحی چشم نواز و نرم باله ها در تضاد با زخم هایی است که به شدت روی سینه پرستار می نشیند و منعکس کننده نرم شدن نیش فرشته است. پایه این اثر برای نگه داشتن کتیبه طراحی شده است.

f2d75322 881e 421a 8b26 ade411390b2b خبر خاکستری

نمایش تصویری زیبا و نوعی تصویر از زنان و مردان کادر پزشکی که گرد هم می آیند و سرنوشت آسمانی آنها. زن و مرد با بیماری و گزیدگی روبرو می شوند و پشت سر آنها پرندگان قدرتمند بهشت ​​ایستاده اند که این فداکاری بی نظیر کادر پزشکی را همراهی و حمایت می کنند.

در نهایت یک دایره خورشیدی که نماد امید به آینده ای روشن برای جامعه بشری است، تکمیل کننده طرح و مفهوم این کتیبه است. رنگ سفید در طرح این اثر نشان از صفا و قداست دارد و رنگ فیروزه ای الهام گرفته از رنگ لباس کادر پزشکی منتخب است که در کنار هم جلوه ای از سلامتی، پاکی، پاکی و درستی است.

1ca4f0cf 5b08 4e85 aa25 017ff3710856 خبر خاکستری

حرکت رو به جلو در تصویر کلی اثر نماد رهبری و مقاومت است که از امتداد باله های پرستار در بالا و کتیبه در پایه کار بیشتر نمایان می شود.

پیش از این مادران آلمانی، آتش نشانان فداکار، رازی، دهقان فداکار و مهر پدری فضاهای شهری کرج را آذین بندی کردند و به این کلان شهر هویت بخشیدند که این اقدامات موجب رضایتمندی مردم شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید