کشف یک فروند شناور گشت رزمی به نام شهید سلیمانی


ساعت: 12:07
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895273

در مراسمی با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، شناور گشت رزمی شهید سلیمانی، قایق تندرو شهید روحی و تندرو شهید دارا به تجهیزات رزمی نیروی دریایی سازمان سپاه اضافه شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آئین الحاق به تجهیزات تخصصی و پدافندی (شناور) نیروی دریایی سپاه صبح امروز (دوشنبه) با حضور سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل ارتش. سپاه، امیر دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، مهندس محفل دوستی استاندار هرمزگان، نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس و جمعی از مسئولان لشکری ​​و کشوری در بندرعباس برگزار شد.

در این مراسم قایق گشت رزمی شهید سلیمانی، قایق تندرو شهید روحی و قایق تندرو شهید دارا به تجهیزات سازمان رزم نیروی دریایی سپاه اضافه شد.

قایق گشت رزمی شهید سلیمانی دارای بدنه رادارگریز با سطح مقطع راداری بسیار کم است که به لطف طراحی آن، قابلیت جهت یابی و انجام عملیات های مختلف در آب های دور را فراهم می کند.

این ناو در مقایسه با کشتی های هم اندازه از قدرت مانور بسیار بالاتر و شعاع گردش بسیار کمتری برخوردار است که در اجرای انواع تاکتیک های تهاجمی و دفاعی بسیار مهم و مهم تلقی می شود.

قابلیت حمل، فرود و برخاستن بالگردهای نیروی دریایی، حمل، پرتاب و تخلیه انواع شناورهای تهاجمی سریع و پهپادهای عمودی پرواز در هنگام ناوبری، بهره گیری از سامانه های دفاع شخصی محلی و تجهیزات ارتباطی و مخابراتی پیشرفته و مدرن از دیگر ویژگی های این سامانه است. قایق گشتی بوئن شهید سلیمانی توسط دستان توانمند جوانان نخبه انقلابی کشورمان طراحی و ساخته شد.

قایق گشت رزمی شهید سلیمانی مجهز به پیشرفته ترین سامانه های رهگیری راداری و مخابراتی و کشف و کشف ابزارهای جنگ الکترونیک در زمینه اطلاعات و شناسایی و رصد اهداف و ترددهای سطحی و زیرزمینی است.

دیدگاهتان را بنویسید