کشورها باید برای موج بعدی کووید-19 آماده باشند


ساعت: 06:40
تاریخ انتشار: 1301/04/28
کد خبر: 1884071

از آنجایی که تعداد تلفات جهانی کووید-19 همچنان در حال افزایش است، سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است که ممکن است موج دیگری در آینده نزدیک رخ دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هلث سایت، سومیا سوامیناتان، دانشمند ارشد سازمان بهداشت جهانی، هشدار داد که ممکن است در آینده نزدیک امواج بیشتری از کووید-19 وجود داشته باشد. وی از کشورها خواست تا هوشیار باشند و برنامه ای مبتنی بر داده برای واکنش سریع در صورت ظهور مجدد عفونت داشته باشند.

این دانشمند گفت: “سویه های فعلی کووید ممکن است قابل انتقال تر شوند و توانایی بیشتری برای فرار از سیستم ایمنی داشته باشند که ممکن است منجر به عفونت ها و بستری شدن بیشتر در بیمارستان شود.”

وی در ادامه افزود: باید برای موج های جدید کووید-۱۹ آماده باشیم. هر سویه جدید قابل انتقال تر و مقاوم تر در برابر ایمنی خواهد بود، افراد بیشتری آلوده می شوند و بستری شدن در بیمارستان افزایش می یابد. همه کشورها باید با یک برنامه مناسب به شرایط در حال تغییر واکنش سریع نشان دهند.

به گفته سوامیناتان، «ما شاهد یک معکوس جهانی در مرگ و میر کووید-19 هستیم. پس از ماه ها روند نزولی، این بیماری دوباره شروع به افزایش کرد. با در نظر گرفتن ویژگی های سویه BA.5 Omicron، این چندان دور از انتظار نیست. 3/4 جهان در مورد واکسیناسیون به روز نیستند.

رشد کووید در کشورهایی مانند آمریکا، فرانسه، ایتالیا، آلمان، ژاپن و برزیل مشاهده می شود. در حال حاضر بالاترین نرخ مرگ و میر در جهان مربوط به آمریکا و برزیل است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید