کشور در وضعیت خوبی قرار دارد/ما روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم

وی خاطرنشان کرد: دشمن مصمم است هر روز و هر لحظه به مردم ما فشار بیشتری وارد کند و خدا کمک کند، دولتی انتخاب شد که بتواند بر بخشی از این مشکلات فائق آید و برای رفع مشکلات دیگر تلاش کند.

معاون اول رئیس جمهور بخشی از برنامه های کنونی دشمن برای ایجاد مشکل در کشور را ناامیدی آنها از برنامه های گذشته خود عنوان کرد و خاطرنشان کرد: امروز در زمینه ثبات اقتصادی و سرمایه گذاری گام های بلندی برداشته شده است و نگاه به درون و ظرفیت داشته ایم. و ما برای اداره کشور به اخم ها و لبخندهای کسی وابسته نیستیم.

مخبر به ظرفیت های عظیم سواحل مکران اشاره کرد و گفت: از سواحل شرقی استان هرمزگان تا چابهار و این نعمت خدادادی در کل جنوب کشور از خوزستان تا بوشهر و هرمزگان و تا سیستان و بلوچستان هر کدام. یکی از آنها فرصتی بزرگ است که باید به دقت برنامه ریزی شود. این نعمت خدادادی را داشته باشیم و نهایت استفاده را ببریم.

وی به نقش و جایگاه ایران در ترانزیت منطقه ای اشاره کرد و گفت: همه نگاه ها به نقش ایران در منطقه است و مهم ترین بنادر ترانزیتی کشور در استان هرمزگان قرار دارد و همه کشورهای CIS اطراف و روسیه به دنبال ظرفیت ترانزیتی آن هستند. کشور.

مخبر بر اهمیت توسعه مسیر ریلی شمال به جنوب تاکید کرد و افزایش سرعت این شبکه ریلی را نیز از ضروریات آینده برشمرد و گفت: معادن موجود در کشور یکی دیگر از ظرفیت هایی است که باید از آن به درستی استفاده کرد و توقف فروش مواد اولیه همچنین تا حد امکان دریافت کنید.

وی همچنین به بهبود وضعیت درآمدی دولت در نیمه دوم سال اشاره کرد و گفت: از ابتدای این دولت سعی کرده ایم کشور را با درآمد خود اداره کنیم و کاری به دارایی های آن نداشته باشیم و آن اقدام. گرفته شده است و ما می توانیم بدون مشارکت جدی مردم هر کاری را در دولت انجام دهیم. مدیران در سطح ملی باید عزم ملی داشته باشند و نسبت به ظرفیت ملی و منطقه ای به مسائل نگاه کنند.

معاون اول رئیس جمهور در بخشی دیگر از بیانات خود با اشاره به قدرت بازدارندگی نظامی ایران گفت: دشمن جرات برخورد نظامی با ایران را ندارد و به همین دلیل به فشار اقتصادی و رسانه ای روی آورده است تا به مردم فشار بیاورد. معیشت، اما تلاش ما در حکومت داری و دموکراسی و برنامه ریزی برای رفع مشکلات و کاستی ها، این تهدیدات را خنثی خواهد کرد.

مخبر همچنین به سهم هرمزگان در توسعه کشور اشاره و قول پیگیری مشکلات استان را داد که در این جلسه از سوی نماینده ولی فقیه، نمایندگان استان در مجلس و استاندار در نقاط مختلف استان مطرح شد. مناطق تهران و نتایج را به اطلاع مردم استان می رساند.

معاون اول رئیس جمهور در پایان گفت: هرمزگان با اعتبارات و ظرفیت خوب و با تلاش و مصوبات ویژه روزهای خوبی در پیش رو دارد و دغدغه استفاده از مدیران بومی و همچنین نیروهای هرمزگانی در کشور نیز مورد توجه است و تاکید می کنیم که پروژه های داخل استان باید تا حد امکان توسط پیمانکاران داخلی انجام شود و در این زمینه نظارت های لازم توسط ادارات مختلف صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید