بزرگترین تامین مالی تاریخ بورس را پشت سر گذاشتیم

مدیرعامل صبا فولاد خلیج فارس:

مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس گفت: خرسندیم با کمک همکارانمان و با کمک سازمان بورس و اوراق بهادار ایران، بزرگترین تامین مالی تاریخ بازار سرمایه در بازار اولیه ایران محقق شد. تکمیل اشتراک 4450 میلیارد تومانی به دلیل مزیت شرکت صبا فولاد خلیج فارس.

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

احسان دشتیانه مدیرعامل صبا فولاد خلیج فارس با بیان اینکه بیشترین تامین مالی تاریخ بورس را در زمینه فروش موفق سهام ممتاز صبا فولاد فارس انجام دادیم، اظهار داشت: ثبت سهام. شرکت صبا فولاد خلیج فارس با نماد «فصباح» که از روز دوشنبه 8 آبان ماه به عنوان خرید اولویتی در بورس ایران آغاز شده بود، روز شنبه 27 آذرماه به پایان رسید و در آن روز آخرین میزان سهام فولاد صباح به پایان رسید. توسط اشخاص حقوقی بازار سرمایه خریداری شده است.

وی با بیان اینکه سهامداران حقیقی نیز با استقبال خوبی از این پذیره نویسی مواجه شدند، افزود: تعداد شرکت کنندگان در پذیره نویسی فصباح بیش از 9 میلیارد سهم است و 72 هزار نفر نیز سهام فسبح را به ارزش 1.7 میلیارد تومان خریداری کرده اند که نشان از بی سابقه ای دارد. استقبال از سرمایه گذاران واقعی

مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس بیان کرد: در این عرضه 71 صندوق سرمایه گذاری 867 میلیارد تومان از “فصباح” خرید و 466 کد قانونی نیز 1900 میلیارد تومان در این تامین مالی مشارکت داشتند.

دشتیانه بیان کرد: بدین ترتیب تامین مالی 4450 میلیارد تومانی این شرکت از طریق مسیر فرابورس به منظور تامین هزینه های سرمایه ای برای اجرای طرح توسعه این کارخانه از جمله احداث تاسیسات احیای مستقیم با ظرفیت تولید سالانه انجام شد. 1.76 میلیون تن بریکت داغ.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با ادامه روند رشد تولید و سودآوری فولاد خلیج فارس، شاهد اقدامات خوبی در پروژه های این شرکت و افزایش درآمد آن باشیم.

باید بگویم فولاد خلیج فارس صبا اولین تولید کننده بریکت گرم (HBI) در ایران و یکی از شرکت های تابعه شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری است که در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در بندرعباس واقع شده است.



آیا این خبر مفید بود؟