کلاهبرداران دلیل گرانی برنج ایرانی هستند


ساعت: 10:27
تاریخ انتشار: 1011/01/28
کد خبر: 1822528

مدیرکل بازرسی کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی؛

مدیرکل بازرسی و نظارت جهاد کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، عامل اصلی افزایش قیمت برنج ایرانی در یک ماه گذشته را احتکار و احتکار دانست و گفت: قیمت برنج ایرانی در هفته جاری کاهش می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود امرالهی، مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی، دلیل اصلی افزایش قیمت برنج ایرانی در یک ماه گذشته را احتکار و احتکار دانست.

وی در خصوص وضعیت بازار برنج ایران افزود: برنج ایرانی موجود در بازار مربوط به کشت چند ماه پیش کشاورزان است و این افزایش قیمت در بازار غیرمنطقی است.

مدیرکل بازرسی و نظارت بر خدمات کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی افزود: متأسفانه پس از سال نو قیمت برنج ایرانی افزایش یافته و این در حالی است که نرخ مصوب برنج طارم درجه یک 65 هزار تومان تعیین شده است. در سراسر کشور شاهد افزایش قیمت بوده اند.»

امرالهی با بیان اینکه دلالان، دلالان و سودآوری باعث افزایش قیمت برنج ایرانی در بازار شده است، گفت: هدف آنها از این گنجینه افزایش قیمت پایه برنج نو است.

مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: انبارها، مراکز عمده فروشی و در صورت برخورد مراکز تحویل کالا با کلاهبرداران، علاوه بر برخورد جدی، از سوی سازمان جنایی دولت رای صادر می شود.

بر اساس مصوبه 10 اسفند 93 معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، قیمت فروش برای مصرف کننده برای جلوگیری از افزایش سرکشی هر کیلوگرم برنج طارم درجه یک ایرانی 65000 تن است. برنج طارم درجه دو 60000 تن، برنج ایرانی شیرودی 42000 تن برنج وارداتی هندی 18500 تن و برنج وارداتی پاکستان 20500 تن تعیین شده است.

بر اساس این ابلاغیه با برنج فروشان و متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید