کلاهبرداری اینترنتی با ترفند فروش لباس

رئیس پلیس فتا استان اصفهان خبر داد؛

رئیس پلیس فتا از کشف یک فقره کلاهبرداری اینترنتی به ارزش 90 میلیون ریال و هویت فرد کلاهبردار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس آگاهی و شکایت مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی خود، رسیدگی به موضوع و شناسایی متهم در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا مشخص شد مالباخته در یکی از شبکه های اجتماعی در فضای مجازی اقدام به سفارش لباس کرده و مبلغ 90 میلیون ریال به حساب فروشنده واریز کرده است.

رئیس پلیس فتا استان گفت: در نهایت با انجام اقدامات تخصصی فرد یک متقلب با تشکیل و هماهنگی مراحل قضایی وجوه پرداختی شاکی به حساب وی مسترد شد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: صفحات و کانال های موجود در شبکه های اجتماعی محل مناسبی برای خرید کالا نیستند و در این کانال ها هیچ تضمینی برای اصالت فروشگاه و کالا وجود ندارد و کاربران باید در این زمینه دقت لازم را داشته باشند و از فروشگاه ها معتبر و دارای نماد الکترونیکی برای اعتماد برای خرید خود هستند.

سرهنگ مرتضوی در پایان افزود: شهروندان می توانند از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir و یا با شماره تلفن 096380 برای مشاوره سایبری با کارشناسان پلیس فتا تماس بگیرند.



آیا این خبر مفید بود؟