کلیباف توپ را به زمین می اندازد / جزئیات و اهداف نامه رئیس جمهور به شورای عالی فضای مجازی

کلیباف توپ را به زمین می اندازد / جزئیات و اهداف نامه رئیس جمهور به شورای عالی فضای مجازی

روز جدید رئیس مجلس در نامه ای به رئیس جمهور از رئیس جمهور خواست تا چارچوب اقدامات قانونی مورد نیاز این شورا در حوزه فضای مجازی را تعیین کند.

نماینده مردم تهران گفت: رئیس مجلس در نامه ای از رئیس جمهور خواست تا چارچوب اقدامات قانونی مورد نیاز این شورا در حوزه فضای مجازی را تعیین کند.

محتبی توانگر در خصوص نامه محمد باکر کلیباف به رئیس جمهور در خصوص فضای مجازی افزود: اواخر سال گذشته آقای کلیباف به عنوان رئیس شورای عالی فضای مجازی نامه هایی را به آقای رئیسی ارسال کرد.

رئیس کمیسیون اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اقتصاد اسلامی افزود: فضای مجازی در این شورا باید حوزه فضای مجازی در کشور توسعه یابد.

وی ادامه داد: ارکان مختلف حاکمیت اعم از قوه مقننه، قوه قضائیه و مجریه یا سایر نهادها اگر بخواهند در فضای مجازی کاری انجام دهند، طبق نظر مقام معظم رهبری باید از طریق شورای عالی فضای مجازی باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرات، اسلامشهر و پردیس گفت: نامه آقای کلیباف نیز در همین راستا است. این یک حرکت رایج است و به عنوان مثال چارچوب های قانونی با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی برای تصویب قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها تدوین شده است.

تواننگ افزود: این نامه اواخر سال گذشته ارسال شده و مجلس منتظر پاسخ این شورا است.

رئیس کمیسیون اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی گفت: آقای کلیباف در این نامه از رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی فضای مجازی درخواست کرده است; اگر قرار است مجلس در حوزه فضای مجازی اقدام کند، چارچوب آن باید توسط این شورا به عنوان یک نهاد تخصصی مشخص شود و مورد تاکید رهبری باشد.

دیدگاهتان را بنویسید