کمبود نیروی انسانی مهم ترین مشکل آموزش و پرورش بروجرد/ بازگشت 15 دانش آموز به تحصیل


ساعت: 12:59
تاریخ انتشار: 07/07/1401
کد خبر: 1900108

سبحانی نیا گفت: کمبود نیروی انسانی و فضای کافی مهم ترین مشکل آموزش و پرورش بروجرد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صفیفلک، مدرسه همیشه خانه دوم نامیده می شود، مکانی که نقش بسیار مهمی در تربیت دانش آموزان دارد، اما چالش ها و مشکلاتی وجود دارد که برای برون رفت از این مشکلات راه حلی می طلبد.

نریمان سبحانی نیا مدیر آموزش و پرورش بروجرد صبح امروز در نشست خبری که در سالن کنفرانس آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش بروجرد کمبود نیروی انسانی و فضای کافی است که در گام اول مانع از حرکت شد. و بر این اساس از هر نیرو خواستیم در سطح آموزشی خود سازماندهی شود.

وی افزود: بزرگترین مشکل کمبود نیرو در مقطع ابتدایی است که بالغ بر 60 نفر در این مدرسه کمبود دارند اما تلاش شده هیچ کلاسی بدون معلم نماند.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد تصریح کرد: نیروهای نهضت به دلیل نداشتن تخصص لازم در این مرحله استخدام نشدند و جبران کمبود معلم در این مرحله با اعلام دو نفر و استخدام دانش آموزان از ترم آخر جبران می شود. دانشگاه فرهنگیان

سبحانی نیا با اشاره به کمبود نیروی خدماتی در مدارس بروجرد گفت: تعداد کل نیروهای خدماتی شهرستان 102 نفر است در حالی که 220 مدرسه در بروجرد وجود دارد و قرار است برای جبران این کمبود به هر مدرسه یک نیرو داده شود. کارکنان


لزوم همکاری برای ساماندهی خدمات مدارس

سبحانی نیا تصریح کرد: جلسات طولانی مدت برای ساماندهی سرویس مدارس برگزار شد و در چند مرحله نرخ سرویس مدارس افزایش یافت اما همچنان همکاری صورت نگرفت و در این راستا شرکت های تاکسیرانی نیاز به حمایت های لازم دارند.

وی تصریح کرد: تلاش شده و مقاومت ما به این معناست که قیمت ها بیشتر از این افزایش پیدا نکند.


درمانگاه شماره 2 فرهنگیان راه اندازی می شود

مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: برخی املاک آموزشی سال هاست که بلا استفاده رها شده و در حال تخریب هستند و در برخی روستاها املاکی وجود دارد که تصرف عدوانی شده است و در این چند ماه تلاش شده تا بخشی از املاک به دست آید. از دست این افراد

سبحانی نیا افزود: در حال حاضر پروژه خانه معلم به خوبی پیش می رود و استخر 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای درمانگاه شماره دو فرهنگیان واقع در شهرستان اندیشه نیز خیریه یک میلیارد و 500 میلیون تومان کمک مالی اعلام کرده است. در حال راه اندازی این کلینیک در سال جاری هستند.

وی بیان کرد: علاوه بر این 500 میلیون تومان برای خانه معلم مصوب شده که 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این امر در حال انجام است.


بازگشت 15 بازمانده از تحصیل

مدیر آموزش و پرورش بروجرد خاطرنشان کرد: دو سال پیش به دلیل شیوع ویروس کرونا حدود 40 دانش آموز ترک تحصیل کردند و با همکاری بسیج دانش آموزی 15 دانش آموز به تحصیل بازگشته اند و تلاش برای بازگشت دانش آموزان باقی مانده است. ادامه دارند.

وی تصریح کرد: مهمترین هدف این است که هیچ دانش آموزی از تحصیل بازماند و در این راستا همکاری و مطالعات انجام می شود تا شرایط یادگیری برای همه فراهم شود.


انتصابات به دور از مسائل سیاسی صورت می گیرد

مدیر آموزش و پرورش بروجرد اضافه کرد: تمامی انتصابات با اراده خودم بوده و تاکنون هیچ نماینده ای در این راستا دستور داده نشده است و هدف این است که انتصابات فارغ از جریانات سیاسی و گروهی باشد و افراد شایسته انتخاب شوند.

سبحانی نیا با اشاره به اینکه معلمان الگو هستند، گفت: رفتار و گفتار و حتی نحوه پوشش معلمان برای دانش آموزان الگو است، بنابراین همه معلمان باید حجاب مناسب داشته باشند و خوب صحبت کنند تا بتوانند الگوی موفقی باشند. برای دانش آموزان.


محل تحصیل در بروجرد با این شهر برابری نمی کند

وی بیان کرد: وضعیت آموزش و پرورش بروجرد از نظر معدل کتبی و نهایی با بروجرد یکسان نیست، بنابراین معدل کتبی بروجرد 10.90 است که میانگین کشوری 11.43 است که نشان دهنده پایین بودن آن از میانگین کشوری است.

سبحانی نیا گفت: 40 نفر در کنکور امسال موفق به کسب رتبه خوب شدند و تلاش می شود تا موفقیت در این رشته افزایش یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید