کمیته انضباطی بازیکن گابنی گوهر را اعلام کرد/ شکست سیرجانیان مقابل پیکان، استقلال و سپاهان

ساعت: 20:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۵
کد خبر: 1792695

کمیسیون انضباطی فدراسیون فوتبال به اتفاق آرا درباره شکایت از گابنی باشگاه گل گهر سیرجان رای صادر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، گردش کار: در تاریخ 4 شهریور 1400 جلسه کمیسیون انضباطی فدراسیون فوتبال با امضای ذیل به وقت فوق العاده تشکیل شد.

نظر کمیسیون انضباطی

شکایت 1- استقلال تهران 2- پیکان تهران 3- سپاهان اصفهان از باشگاه گل گهر سیرجان مبنی بر استفاده از بازیکن غیرمجاز به نام آقای اریک بابو باگناما بوکوم در بازی های 3/9/1400-8/9/1400. و 13/9/1400 توضیح اینکه با توجه به بند 2-2-2 دستورالعمل جذب بازیکنان و مربیان خارجی مجاز به عقد قرارداد با باشگاه های لیگ برتری جهت بیان شرایط بازیکنان آفریقایی الزامی است در آخرین دو سال قبل از عقد قرارداد این بازیکن با باشگاه جدید، این بازیکن حداقل در 4 بازی رسمی و دوستانه برای تیم ملی بزرگسالان کشور به میدان رفته است، در حالی که اریک باگنما، گلزن خارجی گهرسیرجان به حساب باشگاه گابنی قرار نگرفته است. منابع موثق در پروتکل بازی ملی تصادفی وجود ندارد و در سوابق مسابقات ملی مذکور تردید اساسی وجود دارد که پس از دریافت شکایات، حق دفاع باشگاه گل گهر رعایت شد که شماره دفاعیه 1400/1041 از 13 را صادر کرد. /9/1400 و به شماره دفاع 2/1081/1400 مورخ 24/9/1400 توسط وکیل این باشگاه به کمیته انضباطی ارسال شد که حائز اهمیت است. دفاع بر این اساس است که باشگاه گهر سیرسجان به منظور رعایت شرایط مندرج در بندهای 1-7-2 دستورالعمل صدرالبیان کلیه مدارک لازم جهت ثبت نام بازیکن را تهیه و پس از تایید فدراسیون واحد روابط بین الملل به سازمان لیگ تقدیم می کند باشگاه به تعهدات قانونی خود بر اساس آیین نامه نحوه جذب بازیکنان خارجی عمل کرده است در این خصوص کمیسیون انضباطی برای احراز حقیقت مطابق بند 3 ماده 13 . 95 مفاد انضباطی دریافت “ایمیل” الکترونیکی تا تاریخ 1400/09/20 در خصوص بازیکن شاکی منتسب به فدراسیون فوتبال گابن شامل دو تاییدیه مورخ 11 اکتبر 2021 (یکی به زبان فرانسوی و دیگری به زبان انگلیسی) صادر شده توسط باشگاه گل گهر به عنوان بخشی از اسناد مربوط به قرارداد با بازیکن شاکی به سازمان لیگ و همچنین تاییدیه از 25 آبان ماه ارائه شده است.

که باعث شد از 29 آبان ایمیلی به فدراسیون بین المللی فدراسیون های فوتبال ایران برای تایید صحت و اعتبار مدارک دیجیتال و همچنین IP و فرستنده اطلاعات آنها ارسال شود که دستور قضایی برای تولید به پلیس فضایی صادر شد. و تبادل نظر تخصصی و فنی ارسال به فاتب و متعاقباً نظر کارشناسی پلیس فتا در 51 صفحه در تاریخ 227/28/101/6/1400/1744 مورخ 21/9/1400 در اختیار این کمیته قرار گرفت که نشان دهنده صحت و سقم است. اعتبار و همچنین انتساب تنها دو ایمیل از مجموع 9 ایمیل مشاهده شده به نمایه fegafoot@hotmail.fr از 8 دسامبر 2021 در ساعت 15:08 و 9 دسامبر 2021 در ساعت 14:36 ​​منتسب به فدراسیون گابن از طرف نمایندگی از معاون دبیرکل فدراسیون خانم لوسی منتشر شده توسط لوسی مانون.

حال با توجه به کلیات و محتوای پرونده و با توجه به اینکه اولاً: بر اساس نظریه کارشناسی پلیس فتا، ثبت نام بازیکن شاکی مبنی بر استفاده از مدارک غیر واقعی و جعلی بوده و ثانیاً: بازیکن مورد نظر در خصوص انجام 4 بازی ملی در رده بزرگسالان اعم از رسمی یا دوستانه و وجود دارد. زمینه های باشگاه برای داشتن چنین وضعیتی را فراهم می کند.علاوه بر مدارک نامعتبر و غیر واقعی فوق ارائه نشده است. شکایت ارائه شده توسط باشگاه ها گواهی می دهد که تأییدیه های ارائه شده برای ثبت نام بازیکن برای انجام 4 بازی در سطح ملی بزرگسالان، مطابق با ایمیل 8 دسامبر 2021 معتبر و جعلی است. بازیکنان در مسابقات بین المللی از جمله منتخب در تیم ملی بزرگسالان گواهی نادرست است. گواهی نامه انگلیسی شماره 37 نوامبر 2016 نادرست است. “گواهینامه ها در سن 23 سال یا بیشتر ارسال می شود.” ایمیل دوم (9 دسامبر 2021) همچنین می گوید: “(همانطور که در

ایمیل قبلی هم ذکر شد. لطفا به اطلاعات زیر توجه کنید: سند دریافتی با شماره های مرجع N34 / FEGAFOOT / JPT / OCT21 و N037 / FEGAFOOT / SGIYPT / NOV16 تقلبی است. ضمیمه این ایمیل نامه اصلی است مبنی بر اینکه بازیکن در رده A انتخاب شده است. رده A یک تیم از بازیکنان آینده یا زمین محسوب می شود و بازیکن A یا بازیکنان تیم ملی محسوب نمی شود. مجددا یادآور می شویم که تنها ایمیل رسمی فدراسیون فوتبال گابن همان ایمیلی است که برای دریافت مکاتبات استفاده می شود. با توجه به تفاوت اعلام شده در نتایج دیدار دوستانه گابن و بنین، به عنوان و همچنین عدم وجود جزئیات درباره این بازیکن در لیست بازیکنان این بازی و بدون احتساب حضور آنها در ویدیوی این بازی که ادعا می کند دو دیدار این تیم ها همزمان است. در اروپا و دیگری در گابن به دلیل بیماری عروق کرونر قلب و محدودیت های آن. پنجم: 4 مکاتبه انجام شده توسط باشگاه گل گهر شماره. 1400/8/957/957/01/09/1400 با سازمان لیگ و ارائه مدارک صدور کارت و مجوز بازی برای بازیکن شاکی که حاکی از ارائه گواهی ثبت نام جعلی است ابتدا نام بازیکن مقیم از سوی این باشگاه در اختیار سازمان لیگ قرار می گیرد و علیرغم تردیدهای مطرح شده مبنی بر حضور این بازیکن در 4 بازی ملی. قبل از صدور کارت بازی، خود باشگاه باید بیشتر تئوری باشد

با توجه به اینکه به استناد بند 4 ماده 22 و همچنین بند 5 ماده 28 مقررات انضباطی هیچ تقصیری در این مقررات ساقط نمی شود و احراز تقصیر یا سوء نیت برای تعیین مجازات انتظامی لازم نیست. و از طرفی طبق بند 14 دستورالعمل تسویه قرارداد با مربیان، بازیکنان، عوامل اجرایی و عوامل فوتبال مصوب 1399/06/30 سازمان لیگ موظف است صحت کلیه اسناد و یا قراردادهای ارائه شده توسط باشگاه را تایید کند. به عنوان شخص حقوقی، علاوه بر این طبق بند 1-7-2 دستورالعمل جذب بازیکن و مربی خارجی مصوب 1400/05/17 هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، مسئولیت تهیه و ارائه مدارک مربوط را بر عهده دارد. مسئولیت سوابق بازیکنان خارجی تنها به عهده باشگاه ها می باشد و این قوانین به وضوح مسئولیت مطلق باشگاه ها را در قبال مدارک ثبت شده نشان می دهد. اسامی بازیکنان و بر این اساس دفاعیات باشگاه در خصوص عدم مسئولیت در قبال باشگاه به دلیل صدور کارت بازی پس از تایید امور بین الملل فدراسیون غیر موجه تلقی می شود.

لذا با توجه به جهات فوق و سایر شواهد و موارد در صورت تخلفات منتسب به باشگاه گل گهرسیرجان در خصوص استفاده از بازیکنان غیرقانونی در برابر شکایات تیمی و همچنین ارائه مدارک جعلی جهت ثبت نام بازیکن آقای اریک بابو باگنما بوکم در فوتبال. لیگ مسلماً متمایز و مستند بند الف و ب بند 1 ماده 61 مقررات انضباطی مصوب 1397 و ماده 70 این آیین نامه ضمن اعلام گل تیم گهر سیرجان با نتیجه 3 بر 0 در هر سه مسابقه که از این تعداد است. به پرداخت هفت میلیارد ریال جریمه نقدی شکایت می کند. بازیکنان نقدی و غیرقانونی نیز به سه ماه محرومیت از شرکت در کلیه مسابقات فوتبال و همچنین پرداخت دو میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند. بدیهی است فعالیت فوتبالی بازیکن مذکور در خاک جمهوری اسلامی ایران منوط به رعایت تشریفات قانونی خواهد بود.

رأی صادره ظرف مدت هفت روز از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض در هیأت تجدیدنظر است. ضمناً پرونده ای برای شناسایی و تصمیم گیری در مورد جاعل و سایر اشخاص مرتبط تشکیل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید