کمیته علمی کرونا محدودیت های دو هفته ای را تایید می کند

کمیته علمی کرونا محدودیت های دو هفته ای را تایید می کند

روز جدید دبیر کمیته علمی ملی مبارزه با تاج و تخت با اشاره به استفاده گسترده از امیکرون در کشور گفت: تصمیمات بر اساس شرایط کشور اتخاذ می شود.

دکتر حمیدرضا جماعتی در حاشیه پنجاه و هشتمین جلسه کمیته ملی علوم تاج و تخت گفت: در صورتی که نیروهای بهداشتی دارای علائم خفیف مانند تب و لرز باشند می توانند پس از مثبت شدن آزمایش تا 5 روز مرخصی بگیرند. اگر فردی در صورت بروز تعارض جدی و نیاز به بستری شدن در بیمارستان می تواند با تایید متخصص مربوطه مرخصی بیشتری بگیرد. متخصصان مراقبت های بهداشتی که پس از مرخصی پنج روزه به سر کار باز می گردند باید از ماسک های ایمن و استاندارد مانند N95 یا دو ماسک سه لایه استفاده کنند.

وی افزود: بر اساس آخرین پروتکل درمانی تاج، درمان با اومیکرون تفاوت چندانی با دلتا ندارد، اما اومیکرون مسری تر است و برخلاف دلتا، قسمت بیشتری از دستگاه تنفسی فوقانی را درگیر می کند. بنابراین اگر بیمار علائم ریوی و درگیری مجاری تنفسی تحتانی داشته باشد و اکسیژن خون آن فرد کاهش یابد و در بیمارستان بستری شود، از نظر درمانی هیچ تفاوتی با درمان دلتا ندارد و از درمان ها و داروهای رایج در پروتکل ملی استفاده می شود.

دبیر ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اگر بیماری ریه ها را تحت تاثیر قرار نمی دهد، اما عوامل خطری وجود دارد که بیمار را مستعد بستری شدن و مراقبت های ویژه یا افزایش مرگ و میر می کند، درمان سه روزه رامدسایور در کلینیک را به یاد بیاورید. کمیته تاج مصوبه معاونت درمان وزارت بهداشت، در یازدهمین پروتکل درمان کووید 19 توصیه می شود از سوی این معاونت به معاونت درمان و علوم پزشکی ابلاغ شود. پزشکان و کادر درمانی می توانند با مراجعه به پروتکل 11 جایگزین درمان، تمامی زوایای درمان را بشناسند و بر اساس آن تصمیم بگیرند.

با توجه به استفاده گسترده از امیکرون که برخی از شهرهای کشور را قرمز و نارنجی کرده است، اتفاق نظر اعضای کمیته علمی بر سر تاج جلسه دیروز این بود که حداکثر تا دو هفته دیگر محدودیت های اجتماعی در سراسر کشور اعمال می شود. ” او گفت. می توان در مجامعی مانند مدارس، دانشگاه ها، کنسرت ها، مجموعه های ورزشی و … که تعداد زیادی از مردم در آن حضور دارند محدودیت ایجاد کرد و سپس با توجه به شرایط کشور مجددا تصمیم گیری شد.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از امریکرون توصیه می کنیم همه افرادی که از منزل خارج می شوند از ماسک استفاده کنند و دهان و بینی خود را به طور صحیح و کامل بپوشانند. توصیه می شود استفاده از ماسک در تمامی مجالس و محله هایی که افراد زیادی در آن تردد می کنند اجباری باشد و در صورت نداشتن ماسک به صورت رایگان تهیه شود. زیرا استفاده از ماسک تاثیر زیادی در کاهش شیوع بیماری دارد.

به گفته دبیر کمیته علمی تاج ملی، تزریق واکسن رده سنی 5 تا 11 سال مصوب ستاد مبارزه با مفاسد کشور به بزرگسالان در دو نوبت به همان میزان و مطابق با آن انجام می شود. به مجوز اداره غذا و دارو و مطالعات دوز تزریقی در این گروه سنی مانند بزرگسالان است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، گروهی از افرادی که بیماری‌های نقص ایمنی دارند یا تحت درمان با داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی هستند و بیماری‌های زمینه‌ای دارند که بیماری عروق کرونر قلب می‌تواند به سرعت و به شدت آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد و منجر به بستری شدن در بیمارستان شود. ، از ماسک مناسب از جمله N95 استفاده کنید و یا در صورت عدم امکان استفاده از این نوع ماسک از دو ماسک سه لایه استاندارد استفاده کنید. نشان داده شده است که پوشش مناسب تا 35 درصد از بیماری عروق کرونر قلب پیشگیری می کند.

درمان سرپایی بیماران با امیکرون معمولاً باعث می شود افرادی که فاکتورهای خطر، بیماری های ریوی و نقص ایمنی ندارند و مسن نیستند و علائم خفیفی مانند تب، گلودرد، آبریزش بینی، ضعف، بی حالی و سردرد دارند، باقی بماند. مانند مصرف مایعات در جامعه توصیه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید