کمیسیون اخلاق در را برای بیانیه نویسی درباره استقلال و پرسپولیس باز می کند؟!

کمیسیون اخلاق در را برای بیانیه نویسی درباره استقلال و پرسپولیس باز می کند؟!

نادر فریادشیران درباره آخرین اظهارات استقلال و پرسپولیس مقابل یکدیگر که هنوز با گذشت حدود 10 روز از دربی پایتخت ادامه دارد، گفت: یک باشگاه در دنیا را به من نشان دهید که در لیگ خودش و لیگ قاره اش بیانیه می نویسد. به مقام قهرمانی رسیده است. متاسفانه ما در همه زمینه ها افراط می کنیم. قلدری و استفاده از احساسات هواداران در فوتبال ما مد شده و تهمت های تیم های دیگر ما را به جریانات کشانده است. در حالی که بسیاری از این سوالات درست نیستند.

وی ادامه داد: آقایان جو را بد هدایت می کنند که البته سابقه زیادی در فوتبال ما دارد. دیدیم که باندهای کثیف بودند و برخی بازیکنان حتی به ما خیانت کردند. زمان نوشتن بیانیه فرا رسیده است. این می تواند به تکرار مداوم بیانیه آنها منجر شود. در این کار دست خیلی ها را می بندیم و نتیجه را در فضای فوتبال کشور می بینیم.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: بیانیه نویسی فقط باعث ایجاد هرج و مرج در فوتبال می شود و این اقدام به نسل جوان فوتبال و هواداران آسیب جدی وارد می کند. اگر باید با بیانیه ای مشکل حل می شد تا الان این اتفاق افتاده بود و نمی دانم باشگاه ها و مدیرانشان چه دستاوردی از آن داشته اند. البته بیانیه نویسی فقط مربوط به استقلال و پرسپولیس نیست، بلکه همه باشگاه های ما به آن پایبند هستند. برخی از آقایان نه تنها مدعی اداره باشگاه هستند، بلکه مدعی هستند که می توانند فدراسیون فوتبال را اداره کنند، اما همچنان بیانیه می نویسند.

فریادشیران افزود: برای فوتبال کشور به ویژه برای جوانانی که تحت تاثیر این جریانات هستند متاسفم. حمایت و علاقه به تیم یک طرف ماجراست، اما فریب هواداران روندی مخرب در فوتبال ایجاد می کند که نتیجه ای جز تحریف افکار عمومی و حتی بازیکنان تیم ندارد. وقتی باشگاهی بیانیه می دهد از بازیکنش هم در این مورد سوال می شود و به جای تمرکز روی مسائل فنی، جدی بودن در تمرینات و تاکتیک ها باید به این فکر کند که در مورد اظهارات تیمش و باشگاه رقیب چه بگوید.

وی در خصوص نقش فدراسیون فوتبال و قوه قضائیه در برخورد با پدیده بیانیه نویسی توضیح داد: در این مورد باید کمیته اخلاق جدی وارد کار شود چرا که فوتبال غیراخلاقی است. در دوران ریاست عزیزی هادم و روسای قبلی فدراسیون انتقادات جدی به عملکرد این کمیسیون داشتم و دارم.

دروازه بان سابق تیم ملی کشورمان ادامه داد: سوال اینجاست که کمیته اخلاق چگونه در قبال موضوع جدی نوشتن بیانیه هایی که احساسات ده ها میلیون هوادار را درگیر می کند منفعل و سکوت می کند؟

فریادشیران گفت: امیدوارم فوتبال ما به سمت مدیری قوی و تاکتیکی برود که امسال به فدراسیون می آید و آن را به خوبی مدیریت کند. فوتبال ایران دیگر به مدیرانی که دنبال جادو و شعار هستند نیازی ندارد. یاد و خاطره صفایی فراهانی را باید قدر بدانیم. اگر مدیریت فوتبال درست باشد، کارکنان جمع می شوند تا بیانیه بنویسند.

دیدگاهتان را بنویسید