کنایه رویانیان در حضور یکی از هواداران پولدار پرسپولیس

محمد رویانیان در حاشیه مراسم افتتاحیه مستندی درباره علی انصاریان گفت: من هم مثل همه پرسپولیسی ها برای ادای احترام به پیشکسوت فقید این تیم آمدم، علی انصاریان هنرمند برجسته و مردمی و با اخلاق بود. و فوتبالیست خوشمزه روحش شاد.

وی درباره مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس گفت: مشکل اصلی استقلال و پرسپولیس مدیریت این دو باشگاه است، نه دولتی هستند و نه خصوصی! نه می توانند از پول دولتی استفاده کنند و نه می توانند جدا شوند. این بلاتکلیفی باعث می شود این دو باشگاه همیشه مشکل داشته باشند. دولت ها مدیران را انتخاب می کنند و مردم انتظاراتی دارند اما دست مدیران بسته است. نکته اصلی این است که دولت می خواهد در مورد این دو باشگاه تصمیم بگیرد.

رویانیان تصریح کرد: زمانی این اتفاق می افتد که این باشگاه ها دولتی باشند. آمدند این دو باشگاه را خصوصی کردند، درست خصوصی نکردند. مشکلاتشان بیشتر شد. یکی از مشکلات راه حل های متنوع است. پول از طریق بورس به دو باشگاه ریخته شد، حالا که این پول ها رفته چه کار کنند؟! هزینه های زیادی برای بازیکنان و مربیان و برگزاری مسابقات دارد و اینها در دفتر او مانده است. این دو باشگاه باید خصوصی شوند و منابع مالی مناسب در اختیار آنها قرار گیرد. منابع مالی جامد چون بازیکن پولش را نمی گیرد، علیه مدیرعامل مصاحبه می کند و مدیرعامل قول می دهد پول را بدهد اما نمی تواند، هر دو چیز اشتباه است.

مدیرعامل سابق پرسپولیس درباره هوادر متمول گفت: این مشکل جدیدی است که در زمان خود شنیدم، هوادار متمول فکر نمی کردند که برود! ما سعی کردیم باشگاه را هلدینگ کنیم تا بتوانند کار کنند و باشگاه درآمد داشته باشد، اما همه را به هم ریختند. آنها نفهمیدند ما چه کردیم و با من صحبت نکردند و خرابش کردند. صندوق ذخیره ای برای باشگاه در نظر گرفته ام که سالی 10-15 میلیارد تومان برای پیشکسوتان و تیم های اصلی هزینه کند. هرچه ساختیم را خراب کردند. 8-9 کارگردان دنبال ما آمدند و همه چیز را خراب کردند. یا باید این باشگاه ها دولتی باشند یا به عنوان شرکت خصوصی اجازه جذب منابع مالی را بدهند این دو باشگاه در میانه و بلاتکلیف مانده اند.