کنعانی مقدم: هرکس از تریبون های رسمی به نفع جریان سیاسی خود بلاتکلیفی ایجاد کند، محرم است.

کنعانی مقدم: هرکس از تریبون های رسمی به نفع جریان سیاسی خود بلاتکلیفی ایجاد کند، محرم است.

کسانی که عمداً نظرات متضاد می دهند، سرکش تر از کسانی هستند که آنها را یاغی می نامند. از آنجایی که این اقدام شنیع با موازین شرعی سازگاری ندارد/ این روزها عده ای به جرم اخلال در امنیت جامعه محارب شهرت دارند، باید گفت هرکس از تریبون های رسمی به نفع جریان سیاسی خود ناامنی ایجاد کند. محارب است

هرکسی که از تریبون های رسمی به نفع جریان سیاسی خود بلاتکلیفی ایجاد کند، محارب استوندیش – سعید شمس: سخنان برخی از وعاظ و سیاستمداران در مورد وضعیت کنونی کشور به ویژه وضعیت اقتصادی که در تضاد کامل با واکنش آنها در جریان است. دوره دولت قبل همه را شگفت زده کرد. این تناقضات علمی و عامدانه برای تخریب رقیب و تطهیر خودی مطرح می شود، در حالی که در بیشتر موارد توسط تریبون های رسمی منتشر می شود تا به این نتیجه برسیم که اولویت یک گروه، منافع سیاسی و جناحی و در واقع ملی است. منافع و منافع دولت و نظام در سطوح بعدی برای آنها مهم می شود. با این توضیح که نمی توان عواقب و هزینه های منفی چنین رویکردی را بر کسی پوشاند.

یک فعال سیاسی اصولگرا در این خصوص گفت: کسانی که آگاهانه نظرات بحث برانگیز می دهند نسبت به کسانی که آنها را یاغی می خوانند، عاصی ترند. زیرا این عمل غیر اخلاقی با موازین اسلامی ناسازگار است.

حسین کنعانی مقدم در گفت و گو با «نواندیش» افزود: اینکه افراد بدون تجربه به خود اجازه اظهار نظر می دهند مصداق بارز عدم عقلانیت است، متاسفانه این معضل در عرصه سیاسی و مدیریتی ما عادی و روتین شده است. یعنی حق با خودی هاست و رفتار همه غیر خودی ها اشتباه است، این نشانه بارز نوعی بیماری است که مطمئناً آسیب های زیادی را به همراه خواهد داشت. زیرا آنها به جای تلاش برای منافع عمومی، تمام تلاش خود را برای نابودی رقیب به کار می گیرند.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه گفت: این روند اشتباه است و در شرایطی است که مردم در تنگنا قرار دارند و به همین دلیل همه باید بر کاهش مشکلات تمرکز کنند. همچنین باید گفت که اظهارنظرهای غیرحرفه ای یا غیرواقعی امنیت را تحت تأثیر قرار می دهد و باعث ایجاد اختلال در امور مختلف و افزایش موانع صلح می شود. پس می توان گفت کسانی که عمداً نظرات متضاد می دهند نسبت به کسانی که خود را یاغی می خوانند، شورشی ترند. زیرا این عمل غیر اخلاقی با موازین اسلامی ناسازگار است.

کنعانی مقدم در پایان گفت: این روزها عده ای به جرم اخلال در امنیت جامعه محارب شناخته می شوند، باید گفت هرکسی که از تریبون های رسمی به نفع جریان سیاسی خود ناامنی ایجاد کند محارب است.

دیدگاهتان را بنویسید