کهگیلویه و بویراحمد، کارگاه آموزشی توسعه کشاورزی در هفته دولت


ساعت: 11:27
تاریخ انتشار: 06/04/1401
کد خبر: 1892655

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد؛

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هفته دولت امسال 253 پروژه افتتاح و 9 پروژه راه اندازی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس سیدعلی معتمدی پور در نشست با خبرنگاران گفت: وسعت این استان با 191 پروژه عمرانی فعال و 229 پروژه کوچک و بزرگ اقتصادی عملا به کارگاه کشاورزی، تولیدی و خدماتی تبدیل شده است و هیچ شهر و روستایی وجود ندارد که در آن خدمات ارائه شود. سازمان جهاد کشاورزی حضور دارند. دیده نشد

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در یک سال گذشته حدود 800 هکتار از اراضی کشاورزی این استان را به سیستم های نوین آبیاری در بخش آب و خاک به عنوان زیرساخت تولید تجهیز کرده است تا گام بلندی در این زمینه برداشته شود. انتقال از کشاورزی سنتی به مدرن

معتمدی پور با بیان اینکه اجرای این حجم آبیاری تحت فشار نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 50 درصد رشد داشته است، تصریح کرد: در زمینه احداث و بهسازی کانال های آبیاری نیز دولت سیزدهم انقلاب موفق شده است تا نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری داشته است.از 12 کیلومتر کانال بتنی، بیش از 8 کیلومتر راه بین مزارع و ده ها پل، 30 پروژه کوچک آبرسانی و کانال کشی اجرا و تکمیل شده است.

نماینده تام الاختیار وزیر جهاد کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در جریان سیل اخیر بیش از 130 سراب زمین کشاورزی و 28 کیلومتر راه بین مزارع تعمیر و بازسازی شد و بیش از 30 کیلومتر لوله گذاری انجام شد. بین کشاورزان سیل زده توزیع شد.

454368 خبر خاکستری

معتمدی پور گفت: در ادامه رویکرد سازمان جهاد کشاورزی برای افزایش زیرساخت های تولید، کاهش مصرف آب و ترویج فناوری های روز به ویژه در اجرای سیستم های نوین کشاورزی و ساخت پمپ، ایجاد گلخانه ها و مجتمع های کشت متراکم می باشد. یکی دیگر از اقدامات انجام شده که در این راستا تکمیل شده است زیرساخت های شهر گلخانه ای کلات بهمئی در سطح 19 و نیم هکتار، تکمیل زیرساخت های شهر گلخانه ای ناصرآباد گچساران در سطح 25 هکتار، گلخانه ماهور باشت شهرستان گچساران در سطح 28 هکتار، شهر گلخانه ای باشت فدک سرابیز در سطح 32 هکتار و شهر گلخانه ای دشت مازه کهگیلویه در سطح 30 هکتار از دیگر فعالیت های بخش کشاورزی است که از طریق این دولت در حال نهایی شدن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی ایجاد و تکمیل ظرفیت سردخانه زیر صفر 2500 تن در سال، بسته بندی گوشت به میزان 3700 تن در سال، بسته بندی خشکبار به میزان 50 تن در سال بسته بندی بذر به میزان 2000 تن در سال و تولید کودهای گیاهی به میزان 10000 تن در سال بخشی از کار سازمان جهاد کشاورزی است.

وی بیان کرد: نتیجه رویکرد توجه به زیرساخت های تولید و نهادینه شدن کشاورزی علمی در استان کهگیلویه و بویراحمد، نسبت مکانیزاسیون کشاورزی به 1.82 اسب بخار در هکتار و انجام 100 درصدی تعهدات در این استان رسیده است. حوزه.

معتمدی پور با اشاره به عملکرد این سازمان در حوزه دام و طیور گفت: در سال گذشته 18 هزار و 812 تن مرغ، 17 هزار و 400 تن گوشت قرمز، 113 هزار تن شیر خام، 3 هزار و 900 تن تخم مرغ و هزار و 800 تن. سالانه عسل با رشد 12 به 36 درصد نسبت به اهداف تعیین شده تولید شد.

وی از جوجه کشی هشت میلیون قطعه جوجه در مرغداری ها در این مدت خبر داد و افزود: افزایش ظرفیت تولید کارخانه دام و طیور فدک باشت از 18 هزار تن به 52 هزار تن در سال از دیگر اقدامات در این حوزه است که می تواند به دامداران دسترسی داشته باشد. برای تسهیل نهاده های دامی

معتمدی پور گفت: در حوزه باغبانی نیز بخش کشاورزی این استان سربلند است به طوری که در شاخص توسعه باغات بیش از هزار هکتار باغات افزایش یافته و بیش از سه هزار تن تولید در استان افزایش یافته است. یک سال گذشته و در شاخص توسعه گلخانه ها با احداث گلخانه های فراوان، در مناطق مختلف استان بیش از پنج هزار تن افزایش تولید داشتیم و برخی محصولات از جمله فلفل به خارج از کشور نیز صادر شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: افزایش 560 هکتاری باغات در اراضی شیبدار، راه اندازی سامانه های برداشت آب باران در سطح 500 هکتار و افزایش بیش از 330 هکتاری گیاهان دارویی از دیگر فعالیت های این سازمان است. جهاد کشاورزی در زیربخش باغبانی.

وی تصریح کرد: در حوزه کشاورزی با وجود اینکه بیش از 74 درصد از کل سطح کشاورزی استان درگیر خشکسالی است، اما در تولید محصولات استراتژیک مانند گندم، کلزا، علوفه، ذرت، انواع بذر. و انواع محصولات خالص بیش از 85 درصد تعهد به تولید این محصولات عملیاتی شد.

454366 خبر خاکستری

معتمدی پور اجرای 100 درصدی تعهد افزایش تولید در مناطق خشک، تامین و توزیع کود 100 درصد اوره، 50 درصد کود فسفاته و 50 درصد کود پتاس را از دیگر اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در سال گذشته و در بخش کشاورزی عنوان کرد. .

وی با اشاره به عملکرد سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در شاخص تولید ماهی و آبزیان گفت: تولید ماهی در سال گذشته 6 درصد افزایش یافت و به 19 هزار و 500 تن در سال رسید. این گام بزرگی برای بهبود صنعت ماهیگیری در این استان خواهد بود.

454365 خبر خاکستری

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی در مأموریت جدید خود در تنظیم بازار محصولات کشاورزی نیز کارنامه موفقی داشت به طوری که با وجود التهابات کشوری، کمبودی در کالاهای اساسی در این استان نداشتیم و نسبت به سایر استان ها، شاهد آرامش قابل قبولی در بازار بودیم.”

کنترل آنلاین واحدهای خبازی و اجرای طرح نانینو، اجرای طرح ارتقای یارانه، بازرسی و نظارت بر بازار 34 هزار و 204 مورد، توزیع آنلاین 600 تن مرغ، شکر و برنج، مدیریت برآوردی بر تولید شیر مازاد، مرغ، تخم مرغ و روغن و خرید 560 تن فرآورده های اساسی از تعاونی و انجمن حمایت از دامپروری روستا، تحویل و نظارت بر موجودی مواد اولیه دامی و کالاهای اساسی، دستگیری 50 متخلف و انحصارگر و توزیع کالاهای اساسی در مصوبه بهای دولت. در 30 مرحله مختلف بخشی از اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در حوزه تجارت و تنظیم بازار محصولات کشاورزی اعلام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد استان تصریح کرد: چهار پروژه بزرگ از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور در دست ساخت و تکمیل است که شامل آبرسانی به اراضی دشت بن لنده، آبرسانی به اراضی شهرستان می شود. احمد قریب و سامرون و فازهای الحاقی سد ایلی آباد بهمئی و سد کوهبرد می گویند با توجه به تکمیل کامل این پروژه ها و رسیدن آب به اراضی مورد نظر تاکنون سد خاکی کوهبرد 57 درصد، سد خاکی ایلی آباد بهمئی 62 درصد آب است. تامین آب دشت بن لنده 30 درصد و تامین آب احمدغریب و سامرون 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

454369 خبر خاکستری

معتمدی پور در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: با احتساب پروژه های کوچک و غیرتجمیع طرح ها، در حوزه پروژه های عمرانی بخش کشاورزی حدود 190 پروژه با اعتباری بالغ بر 15 هزار و 777 و یک طرح فعال است. دهم میلیارد ریال که از این تعداد 151 پروژه در مرحله اولیه، یک طرح در مرحله برنامه ریزی و 38 طرح در حال اجراست و اشتغالزایی این طرح ها 12 هزار و 146 نفر خواهد بود. 14994200 میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های در دست اجرا در بخش ساختمان مورد نیاز است و اشتغال حاصل از این پروژه ها 8813 نفر خواهد بود.

در حوزه طرح های اقتصادی نیز 229 طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر 16 میلیون و 924 هزار و 600 میلیارد ریال در زیربخش های مختلف وجود دارد که 102 طرح در مرحله اولیه و عملیاتی، 119 طرح در حال اجرا و 8 طرح در مرحله برنامه ریزی است. که حاصل اشتغال است 3 هزار و 15 نفر از طرح های اقتصادی در حوزه کشاورزی خواهند بود. برای تکمیل طرح های اقتصادی در دست اجرا 12 هزار و 210 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که اشتغال حاصل از این طرح های در دست اجرا 1503 نفر خواهد بود.

معتمدی پور در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در هفته دولت بیش از 46 پروژه به نمایندگی از 253 طرح کوچک و بزرگ افتتاح و 4 طرح به نمایندگی از 9 طرح در نقاط مختلف استان راه اندازی می کند. از 1401

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید