وام 13 میلیاردی طرح کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد/ نوید رونق کشاورزی


ساعت: 14:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۱
کد خبر: 1814899

طرح آبرسانی بن زرد سفلی از توابع دهستان پاتاوه دنا در شرایط فعلی با اخذ وام های جدید به رونق کشاورزی و همچنین جلوگیری از مهاجرت کشاورزان کمک می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس صبح امروز ، امروز با حمایت از کشاورزی در روستاها از یک سو می توان از مهاجرت به شهرها جلوگیری کرد و از سوی دیگر زمینه اشتغال در روستاها را فراهم کرد. مناطق برای حمایت از بخش کشاورزی.

در این راستا یکی از روستاهایی که مستعد اشتغال در کشاورزی است و جوانان این روستا می توانند به رونق کشاورزی امیدوار باشند روستای بن زرد سفلی از توابع دهستان پاتاوه شهرستان دنا است که به سفر می روند. برای امرار معاش و مجبور به ترک خانواده خود در مدت یک ماه برای تجارت می شوند.

کشاورزی در این روستا در دهه های اخیر رونق زیادی داشته و معیشت روستاییان از طریق کشاورزی تامین می شود، اما در سال های اخیر تنش آبی و خشکسالی کشاورزی در سبد زرد پایین را با مشکل مواجه کرده است.

در سال 1394 عملیات اجرایی ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی بن زر علیا و سفلی از روستاهای دهستان پاتاوه به منظور آبیاری 370 هکتار از آب باران این منطقه آغاز شد که پس از 6 سال به بهره برداری نرسید.

رئیس جهاد کشاورزی دنا در این خصوص در خصوص آخرین وضعیت این پروژه آبرسانی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: طبق برآوردهای قبلی این پروژه آبرسانی دارای ایستگاه بوده و 70 تا 80 هکتار از اراضی پایین دست و اکثر مردم را پوشش می دهد. می خواهم پوشش زمین آن بالادست بود.

آراست گفت: برای انجام این تحقیقات از طریق مشاور جدید قرارداد بسته شده و اکنون پروژه آبرسانی دارای دو ایستگاه است و به زودی پیمانکار آن مشخص می شود.

وی افزود: پمپ، برق، تابلو برق راه اندازی شده که با تعیین پیمانکار شروع می شود.

رئیس جهاد کشاورزی دنا با بیان اینکه مشکلات زمین حل شده است، افزود: عملیات اجرایی به ویژه استخر از اول فروردین آغاز می شود و اعتبار کل این پروژه 13 میلیارد تن است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید