رونق گردشگری مذهبی کهگیلویه و بویراحمد در طرح آرامش بهاری


ساعت: 10:10
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817752

استان کهگیلویه و بویراحمد با بیش از 220 امامزاده و امامزاده یکی از بزرگترین مراکز گردشگری مذهبی در جنوب کشور است و ظرفیت بی نظیری برای توسعه گردشگری مذهبی و فرهنگی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس صبح امروز با شیوع ویروس کرونا تمامی تعاملات انسانی تحت تاثیر این بیماری قرار گرفت و روزانه آماری از تعداد مرگ و میر ناشی از این ویروس در جهان مخابره می شد. . در کشور و استان ما

طی دو سالی که از شیوع بیماری عروق کرونر می گذرد، تعطیلات و سفرها لغو شده و متخصصان بهداشت شهروندان را تشویق به ماندن در خانه کرده اند.

اکنون با توجه به کاهش تعداد مبتلایان به بیماری‌های قلبی، افزایش 90 درصدی آمار واکسیناسیون، رفع محدودیت‌های سفر برای بسیاری از مقاصد سفر در کشور از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد، فرصت‌های گردشگری در استان فراهم شده است. استان .

سال‌هاست که گردشگری مذهبی به یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های سفر مردم تبدیل شده است که موجب نشاط معنوی مردم می‌شود و در ایران طرفداران زیادی دارد.


667a8bc1 06c9 4417 bbdb 724d0a0aeef0 خبر خاکستری

استان کهگیلویه و بویراحمد با بیش از 220 امامزاده و امامزاده یکی از بزرگترین مراکز گردشگری مذهبی در جنوب کشور است و ظرفیت بی نظیری برای توسعه گردشگری مذهبی و فرهنگی دارد.

مدیرکل کمک ها و فعالیت های خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص در خصوص برنامه های این نهاد گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری در 30 بقعه متبرکه استان در خدمت مسافران نوروزی است.

حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی با اشاره به اینکه علاوه بر 10 مبلغ آموزش دیده از قم، 6 مبلغ از استان نیز برای حضور در خیمه معرفت اعزام شدند، افزود: 12 خیمه معارفی شامل مشاوره، افزایش جمعیت و ولادت، پرسش و پاسخ دینی. سوالات، مسابقات فرهنگی بین کودکان در قالب طرحی برای آرامش بهاری نوروز در امامزاده ها برگزار می شود.


cbeefc8c 7ba1 45c9 a9ca 512b1d7c1ef1 خبر خاکستری

رئیس اداره خیرین کهگیلویه همچنین گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از 3500 نفر به زیارتگاه های کهگیلویه مشرف شده اند.

عبدالمحمد نمازی افزود: بیش از هزار نفر شبانه در زیارتگاه های این امامزاده ها سکونت داشتند که گردشگری زیارتی و مذهبی امسال چشمگیر است.

باید بگویم؛ به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، با رعایت مصوبه ستاد فرماندهی کل کشور، رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در این خصوص الزامی است.

زیارتگاه های اصلی طرح آرامش بهاری، زیارتگاه هایی با حضور زائران و مسافران در ایام نوروز است، از این رو امامزاده هایی که به دلایلی تعداد قابل توجهی زائر ندارند از طرح خارج شده و تنها نظافت و تمایل به استقبال از نمازگزاران احتمالی مورد انتظار است. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید