کهگیلویه و بویراحمد تنها استان بدون پرتودرمانی است


ساعت: 20:51
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1879092

کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که مرکز پرتودرمانی ندارد به همین دلیل مردم این استان برای درمان و پرتودرمانی به استان های دیگر سفر می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس صبح امروز ؛ امروز توسعه تجهیزات پزشکی برای درمان بیماری های مختلف یکی از موضوعات مورد توجه کشورهای مختلف جهان است. پیشگام در طراحی تجهیزات پزشکی.

یکی از وسایلی که امروزه برای درمان سرطان مورد استفاده قرار می گیرد پرتودرمانی است.پرتودرمانی روشی است که در آن سرطان با اعمال پرتوهای پرولتاژ مستقیم به بافت سرطانی درمان می شود.

در شرایط کنونی توجه به راه اندازی مراکز رادیوتراپی در مناطق مختلف کشور به ویژه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضروری است. وجود و شروع پرتودرمانی باعث می شود بیماران سرطانی در روستا در زادگاه خود درمان شوند و تا استان همجوار فاصله چند صد کیلومتری نداشته باشند.

به گفته کارشناسان، راه اندازی مرکز پرتودرمانی نیازمند میلیاردها دلار و همچنین فضای فیزیکی وسیع است، اما توجه به سلامت جامعه و خودکفایی در امور پزشکی با تلاش و فعالیت مسئولان استانی ضروری خواهد بود. مجلس شورای اسلامی می تواند برای راه اندازی مرکز پرتودرمانی کهگیلویه و بویراحمدی در این استان اقدام کند.

محمد گلم نژاد در این خصوص در گفت و گو با رسانه ها گفت: به دنبال راه اندازی واحد پرتودرمانی در استان کهگیلویه و بویراحمد در آینده نزدیک هستیم.

وی گفت: تنها استان هایی که مرکز پرتودرمانی ندارند استان کهگیلویه و بویراحمد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به دستگاه پرتودرمانی دارد که برای خرید این دستگاه حداقل 30 میلیارد تن اعتبار نیاز است.

گلم نژاد گفت: یکی از نیازهای بیماران سرطانی بخش پرتودرمانی است که در حال حاضر در استان وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید