کوتاهی و تنش، تکبر را گرامی نمی دارد / تقویت از درون صورت می گیرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا بهمنی نژاد امروز در مراسم گرامیداشت یوم الله 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما اظهار داشت: استکبار در مقابل واقعیت ترجمه شده است.

وی افزود: واژه استکبار با مشتقات آن 48 بار در قرآن کریم ذکر شده که چهار مورد آن به تکبر ابلیس و بقیه به تکبر انسان اشاره دارد که آیه 39 سوره عنکبوت و کارون فرعون است. ، هامان و موسی. «بالبینات فاستکبروا فیال آرد و ماکانوا سابیکین».

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: مروری بر تاریخ این واقعیت را آشکار می کند که جوامع بشری همواره مورد ظلم و ستم مستکبران بوده اند، اگرچه مصادیق و رفتار مستکبران در طول تاریخ متفاوت بوده است، اما ساختار استخوانی مستکبرین متفاوت نبوده است. “

بهمنی نژاد گفت: استکبار، بی صداقتی، رفتارهای فریبکارانه و ریاکارانه در کنار اجازه دادن به خود برای ارتکاب هر جنایتی علیه ملت ها از ویژگی های مشترک همه مستکبران جهان در طول تاریخ بوده است. در قرون اخیر و پس از جنگ جهانی دوم، رژیم آمریکا را می توان نماد استاندارد کامل استکبار جهانی نامید.

وی گفت: آمریکا در قرون اخیر از هیچ گونه اقدام جنایتکارانه علیه ملت های مستقل به ویژه کشورهای مسلمان خاورمیانه و به ویژه از اقدامات بدخواهانه علیه ملت ایران دریغ نکرده است. این جنایات تنها به پیروزی انقلاب اسلامی محدود نمی‌شود، بلکه قبل از انقلاب نیز ادامه دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی به برخی جنایات آمریکا قبل و بعد از انقلاب اسلامی علیه ملت بزرگ ایران اشاره کرد و افزود: طراحی و اجرای کودتای 28 مرداد 1332، حمایت از رژیم ستمشاهی برای راه اندازی دستگاه سرکوبگر ساواک در ایران. ، حمایت همه جانبه از جنایات رژیم شاه علیه مردم ایران، حمایت از گروه های معاند و تجزیه طلب، توطئه چندین کودتا از جمله کودتای نوژه، حمله نظامی به ایران با اعزام نیرو و تجهیزات نظامی به صحرای طبس، تشویق جنگیدن صدام با ایران و حمایت از حزب بعث در عراق یکی از جنایات آمریکاست.

بهمنی نژاد با اشاره به دخالت مستقیم آمریکا در جنگ به نفع رژیم عراق با حمله به سکوهای نفتی و حمله به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: سرنگونی هواپیمای ایرانی در خلیج فارس و شهادت ده ها زن و کودک بی گناه تروریست. گروهک ها از گروهک منافقین، اعمال شدیدترین تحریم های سرکوبگرانه علیه ملت ایران، تلاش برای ترور دانشمندان هسته ای ایران و جلوگیری از پیشرفت علمی کشور، حمایت از اغتشاشات داخلی مانند اغتشاش 2009، طراحی و اجرای پروژه های نرم ایران برکناری ها در رکورد سیاه آمریکا هستند.

وی ادامه داد: جدای از اقداماتی که آمریکا به آن اشاره کرد، جنایات آنها علیه ملت های مسلمان منطقه به ویژه حمله به دو کشور همسایه ایران افغانستان و عراق که منجر به کشته شدن صدها هزار نفر از مردم بی خانمان شد، از جمله جنایات علیه این کشور است. انسانیت. «و غرور آمریکای جنایتکار را آشکار می کند.

بهمنی نژاد با تاکید بر اینکه مهم ترین راه مقابله و مبارزه با استکبار شناخت درست ماهیت آن است، گفت: با سقوط و زور زدن در برابر استکبار نمی توان به عزت، رشد، پیشرفت مادی و معنوی دست یافت و تنها راه رسیدن به استکبار است. عزت و قدم گذاشتن در مسیر قله های رشد و توسعه یعنی حفظ و حفظ هویت اسلامی و ملی با قوی شدن در درون و تکیه بر داشته های خود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید