کوچه های خطرناک / جای خالی مسئولان و ازدحام اراذل و اوباش و معتادان در پارک های شهر


ساعت: 10:12
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877188

به نظر می رسد پس از ناپدید شدن تاج، مهجوریت هایی در خصوص وضعیت پارک ها و فضای سبز شهر کرمان وجود دارد که این امر نارضایتی شهروندان را در پی داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; با گذشت بیش از دو سال از شیوع ویروس کراون که حضور مردم در اماکن عمومی و تفریحی را محدود کرده بود، اکنون با فرارسیدن فصل تابستان و کاهش تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از تاج، شهروندان کرمانی از مناطق سرسبز خنک عصر و شب شهر خانواده خود را به پارک ها هدایت می کند. اگر شرایط پارک به خانواده ها احساس امنیت و آرامش بدهد، این چرخه های بیرون از خانه می توانند سرگرم کننده باشند.



اما به نظر می رسد چند صباحی است که در خصوص وضعیت پارک ها و فضای سبز شهر کرمان مهجوریت هایی وجود دارد که نارضایتی عمومی را در پی داشته است.


حسین مرد جوانی است که با سه فرزندش در پارک شهر قدم می‌زند. وقتی فهمید که من یک روزنامه نگار هستم، قلبش را گسترش داد. وی گفت: عصرها برای تفریح ​​با فرزندانم، استراحت، بازی و تفریح ​​به پارک می آیم اما متاسفانه فضای پارک برای کودکان مناسب نیست. گاهی اوقات ترسناک است، حتی برای بزرگسالان. برخی نیز خفاش و سلاح سرد حمل می کنند.


2aac05d3 1fbd 47e5 99b1 e36f778db536 خبر خاکستری



وی ادامه داد: فضای سبز و پارکی که با پول عوارض اخذ شده از شهروندان و صرف هزینه های شهرداری ساخته شده است، به جای اینکه به نفع شهروندان باشد، به محلی برای مصرف کنندگان مواد مخدر یا اراذل و اوباش تبدیل شده است. رد شدید.”



شهروندان کرمانی از ماموران انتظامی و امنیتی شهرستان خواستند تا ضمن تامین امنیت شهروندان از این اماکن عمومی بازدید کنند و در ساعات اوج بار به طور مرتب از استراحتگاه ها بازدید کنند.


8963b1ed 4a50 4269 8502 4d66ffca55c2 خبر خاکستری

به پارک دیگری در سطح شهر رفتیم. از قضا اینجا پارکی است که بخشی از آن به زنان اختصاص دارد. در فضای باز در پارک زنان؛ خانمی را دیدم که با شوهر و فرزندش روی نیمکت نشسته بود. او با ناراحتی می گوید: «وقتی وارد پارک شدم، فکر کردم که کل محوطه مختص زنان است، زیرا بسیاری از زنان بدون روسری و شال راه می رفتند.


وی افزود: زمانی که پارک یک مکان عمومی برای همه است شهروندان باید حقوق یکدیگر را رعایت کنند تا همه با اطمینان و رضایت از این مکان ها بازدید کنند.

این بانوی جوان افزود: ممکن است لازم باشد پلیس در سطح پارک حضور داشته باشد و زنانی را که می خواهند آزادانه ورزش کنند یا از محیط بدون حجاب استفاده کنند به بند بانوان هدایت کند.


سپس به یکی از پارک های مرکز شهر رفتم و مادری را دیدم که دست فرزندش را گرفته و با عجله از پارک خارج می شود و وقتی علت را جویا شدم گفت: چگونه می توانم اجازه بدهم پسرم مصرف مواد مخدر توسط معتادان را در داخل شهر ببیند. وسط پارک تو این سن؟!


e7d09610 06c1 4ab8 82ec a713670a01ad خبر خاکستری

وی با ناراحتی ادامه داد: امتحانات مدرسه و دانش آموزی به پایان رسیده و خانواده ها ساعاتی از روز را در پارک برای سرگرمی فرزندان خود می گذرانند اما متاسفانه در این وضعیت نامناسب در پارک ها چگونه می توان از این فضاها استفاده کرد؟


1096472d 8530 4015 8f77 fb13030830ef خبر خاکستری

در کنار زمین بازی، پدری که پسرش را برای استفاده از شهربازی به پارک آورده بود، جلوی در بسته ایستاد و گفت: در ایام تاج، شهربازی های مرتبط با تاج تعطیل بود، اما این روزها تعطیل است. . آنها هنوز در حال بازگشایی هستند و نیاز به تعمیر دارند.» آنها استفاده نمی شوند، فقط فضای داخل پارک را اشغال می کنند و البته کم رنگ شده و زشت شده اند.


feb77d1b 512d 4575 a3a8 d0204c5e9ecf خبر خاکستری





انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید