کیف در حال کار بر روی پیشنهادی برای توافق صلح با روسیه است


ساعت: 09:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۰۲
کد خبر: 1919378

یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آمریکایی و اروپایی مدعی شده است که کیف در حال کار بر روی پیشنهادی برای توافق صلح با روسیه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روزنامه آمریکایی “وال استریت ژورنال” به نقل از منابع آمریکایی و اروپایی ادعا می کند که کیف در حال کار بر روی پیشنهادی برای توافق صلح با روسیه است.

به گفته این منابع آمریکایی و اروپایی، پیش نویس این توافق می تواند در فوریه 2023 ارائه شود.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین که برای اولین بار از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه به کاخ سفید سفر کرده بود، صبح پنجشنبه (به وقت تهران) با همتای آمریکایی خود جو بایدن دیدار کرد. آنها پس از یک جلسه پشت درهای بسته در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک حضور یافتند و بر ادامه جنگ مشترک علیه روسیه تاکید کردند.

همچنین رئیس جمهور اوکراین طی سخنانی در کنگره آمریکا با تکرار اتهام بی اساس کمک نظامی ایران به روسیه از قانونگذاران آمریکایی خواست کمک های مالی و تسلیحاتی بیشتری به کیف ارسال کنند.

پیشتر رسانه های آمریکایی گزارش داده بودند که واشنگتن قصد دارد برای اولین بار سیستم پاتریوت را به اوکراینی ها بدهد. مقامات دولت بایدن به نیویورک تایمز گفتند که بسته کمکی 1.8 میلیارد دلاری شامل مهمات هدایت شونده برای هواپیماهای جنگی و همچنین سایر تسلیحات خواهد بود، اما مهمتر از همه، ایالات متحده به درخواست اضطراری اوکراین برای کمک به دفاع در برابر حملات موشکی و پهپاد روسی پاسخ می دهد. شما برای اولین بار پاتریوت را به اوکراین می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید