گارد ساحلی دلاور خلیج فارس به دستور امام خامنه ای لیبی عمل می کند / دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی باید با حساب درست ارائه شود.


ساعت: 10:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۰
کد خبر: 1807273

سخنان مقام معظم رهبری چراغ راه پیشرفت کشور است.

انقلاب اسلامی ایران که تحت سیطره تجاوزات ترکیبی دشمن بود، به خوبی دوام آورده و عرصه‌های پیشرفت زیادی را پشت سر گذاشته است، اما این موفقیت‌ها نیاز به توضیح ویژه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز، جهاد تبیین را می توان جدی ترین معضل توسعه کشور برشمرد، چرا که می توان با بیان کارکردهای مناسب، کارهای بزرگی را که در سال های پس از انقلاب اسلامی در کشور به دست آمد، به همه نسل ها عرضه کرد.

اهمیت این کار بزرگ را تا حدی می توان جست و جو کرد که در کلام مقام معظم رهبری نیز کلمه جهاد تبیین به کار رفته است.

معظم له روز گذشته در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش با اشاره به اینکه یکی از جدی ترین مسائل بحث جهاد است، خاطرنشان کردند:

به گفته وی، چیزی که بیش از همه می‌خواهم به آن تکیه کنم و توجه شما و کسانی که این گفتگو را می‌شنوند جلب کنم «جهاد تبیین» است که بارها تکرار کرده‌ام. می خواهم بگویم در روزی که این حرکت تاریخی نوزدهم بخمن در مقابل امام اتفاق افتاد، اگر عکسی که از این واقعه منتشر شده بود منتشر نمی شد، یعنی اگر این کار توضیحی انجام نمی شد، این حادثه انجام نمی شد. ادامه یا تحت تاثیر قرار دادن؛ اتفاقی بود مثل خیلی از اتفاقات دیگر که می افتد و فراموش می شود. تداوم و تاثیر این اتفاق همان قاب تصویر هنری بود که منتشر کرد; توضیح دهید، همین است، تبلیغ کنید و نشان دهید، همین است. مشکل «داستان درست» همین است.


30923f03 93be 4991 b0da 67aa431c55e9 خبر خاکستری



معظم له در بخشی دیگر از سخنان خود به نقل صحیح وقایع نیز اشاره کردند و گفتند: این موضوع «روایت صحیح وقایع» که تاکید می کنم این است که امروز با گسترش رسانه ها – که امروز اگر نگاه کنیم. در آن امروز، امکان پذیر نیست. می گفت آن روز صدها بار، شاید هزاران بار، با این فضای مجازی و این ماهواره ها و این چیزهایی که امروز هستند و نبوده اند، چیزها تغییر کرده است – همین قدر اهمیت موضوع بیشتر شده است.

امروز یکی از سیاست های صریح رسانه های مخالف جمهوری اسلامی و اسلام، تحریف حقایق است و مشغول هستند. واگذاری مداوم کار در تحریف حقایق و دروغ. اخبار جمهوری اسلامی را با انواع و اقسام دروغ ها – دروغ های حرفه ای، دروغ هایی که بر آن نشسته اند و کار کرده اند و به آن تکیه کرده اند – اشتباه می گیرند و قاطی می کنند و چهره زشت و فاسد رژیم طاغوت و هزاران جنایت را می آرایند و می سازند. خیانت انجام شده را مخفی نگه دار

خب، قدرتهای غربی به دیکتاتوری معروفند، یعنی آنهایی که الان در تصور خودشان ادعای مخالفت با دیکتاتوری های دنیا را دارند، خودشان دیکتاتورترین هستند. در حوزه سیاسی، در حوزه اقتصادی به همه دنیا دیکته می کنند. [امروز] یک قلم به این دیکتاتوری ها اضافه شده است و آن دیکتاتوری رسانه ای است. دیکتاتوری رسانه ای این است که مثلا فرض کنید نمی توانید نام شهید سلیمانی را در مجموعه فضای مجازی وارد کنید، آن را حذف می کنند. در فضای مجازی که کلید در دست و زیر کلیدشان است، نام شهید سلیمانی را تحمل نمی کنند، عکس او را تحمل نمی کنند. امروز اینگونه است. البته قبل از آن نیز دیکتاتوری وجود داشت. مرحوم حاج احمد آقا (رضوان الله تعالی علیه) به ما فرمودند که امام پیام مفصلی داده اند – من فکر می کنم این پیام حج است; حاج احمد آقا گفت: من در آمریکا که می گوید آزادی بیان وجود دارد فکر کردم این پیام امام را در یکی از مطبوعات آنجا پخش کنم. وی گفت: به دوستانمان که آنجا بودند پیغام دادم که در ازای آن همه پول لازم را می دهم. [تا چاپ شود] وی با بیان اینکه هیچ نشریه ای تمایلی به انتشار آن ندارد، گفت: «آنها اطلاعات را به همان اندازه که پرداخت می کنند، منتشر می کنند. [علی‌رغم ادّعای] آزادی بیان، بیان حقایق! از انتشار اعلامیه امام خودداری کردند. نویسنده کتاب لانه جاسوسی که جزئیات لانه جاسوسی را نوشته و یکی از عناصر آنجاست، می گوید در آمریکا با هر ناشری که این را منتشر کرده بود تماس گرفتیم، اما او قبول نکرد، هیچ ناشری قبول نکرد. زمانی که ما بالاخره به کانادا رفتیم، ناشری در آنجا پیدا کردیم، او پذیرفت، سپس آنها پشیمان شدند. تماس های تلفنی مداوم، تهدیدها و مواردی از این قبیل. دیکتاتوری رسانه ای یعنی; بعد ادعا می کنند که ما طرفدار آزادی بیان هستیم! امروزه هر کلمه و کلمه ای که مربوط به سیاست غرب باشد یا نباشد، ممنوع است که به تصویر کشیده شود و منتشر نشود. بعد از این فضا نهایت استفاده را می‌کنند تا مشکلات را در جمهوری اسلامی یا برای اسلام بزرگ کنند، مفاهیم اسلامی، معانی معارف اسلامی را تخریب و تحریف کنند و این یک واقعیت تلخ است و وظیفه همه است.

تبیین جهاد یک وظیفه مهم رسانه ای و مجازی است

صادقی شهروند بندرعباسی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: جهاد یک وظیفه مهم رسانه ای و مجازی است. در مرحله اول باید دستاوردهای مهم انقلاب را در سبک‌های مختلف رسانه‌ای به طور گسترده بازگو کنیم تا مردم توجیه شوند.


70bef1c9 6a52 4062 a525 11a8a3d2c525 خبر خاکستری



این شهروند بندرعباسی افزود: با توجه به هجمه های رسانه ای دشمن در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای نقش سایبری ما مهم است تا بتوانیم شبهات ایجاد شده توسط دشمنان و دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی را برای نسل های جدید پاسخ دهیم.

صادقی ادامه داد: نسل جدید نسبت به کارکردهای دهه های گذشته کشور آگاهی کامل ندارند و ممکن است در تحریف دشمنان به نتایج اشتباهی دست یابند، بنابراین باید بتوانیم دستاوردها و کارکردهای جمهوری اسلامی ایران را به درستی توصیف کنیم.

امروز شاهد مسائل بحث برانگیز زیادی در کشور هستیم

گلمی یکی دیگر از شهروندان بندرعباسی نیز در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: امروز شاهد اتفاقات جنجالی بسیاری در مورد جمهوری اسلامی ایران هستیم که همه این موارد ناشی از تهاجم دشمنان کشور است.

وی با بیان اینکه دشمنان این مرز و بوم به دنبال مخدوش کردن کارکردهای کشور هستند، گفت: اکثر کارکردهای موفق کشور یا به طور کامل گفته نمی شود و یا به طور کامل در شبکه های اجتماعی مخدوش می شود.


e91e95b6 343c 4e68 9f44 d7e6932807c0 خبر خاکستری



این شهروند بندرعباسی گفت: در استان هرمزگان به ویژه شهر بندرعباس شاهد رشد صنایع، بوم گردی محلی و گسترش زیرساخت های شهری هستیم که می توان دستاوردهای بزرگی را بعد از انقلاب دانست اما بیان می کند. همه این کارکردها در دهه های اخیر نیازمند عزم جدی است.

انقلاب اسلامی ایران در سرانه پیشرفت چشمگیری داشته است

محسنی از همسران بندرعباس نیز با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در سرانه پیشرفت چشمگیری داشته است گفت: توجه ویژه به حقوق زنان در جامعه یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است.

این بانوی بندرعباسی گفت: امروز جنگ داستانی رخ داده است و دشمنان ما در راستای منافع خود به شیوه خود می گویند. برای حفظ منافع و ارزش‌های انقلاب اسلامی در برابر تهاجم دشمنان باید دستاوردها را به درستی تبیین کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قدرت تبیین دستاوردها باید هر روز افزایش یابد که می تواند بر میزان رضایت اجتماعی نیز تأثیر بگذارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید