گالنویی بازی فدراسیون فوتبال را شکست

حسین فرکی، امیر گلنوی، مهدی تارتار، فرهاد مجیدی و جواد نکونام کسانی هستند که برنامه آنها به طور رسمی مورد تایید فدراسیون فوتبال قرار گرفته است و البته ساکت الهامی و حمید مطهری نیز از جمله مربیانی هستند که با تایید فدراسیون فوتبال. ، به احتمال زیاد آنها را به زودی برنامه ریزی برای هدایت تیم ملی.

برنامه این افراد باید در جلسه 18 اسفندماه هیات مدیره مطرح شود اما با توجه به شرایط اخیر بسیاری از این مربیان، افکار عمومی علاقه چندانی به مطرح شدن نام آنها برای هدایت تیم ملی نشان نداده است. ظاهرا اما به موازات مذاکره و دریافت برنامه داخلی، رایزنی های فدراسیون با برخی مربیان خارجی از جمله خوزه مورایس و پاکو جیمز نیز آغاز شده است.

در میان گزینه های داخلی سرمربیگری تیم ملی فردی است که بیش از 3 سال است حتی به لیگ یک هم صعود نکرده است. احتمال برکناری او در هفته های اخیر به دلیل رده سیزدهم جدول برای این مربی بارها مطرح شده است. دیگر تنها 2 تساوی در 6 هفته اخیر لیگ برتر داشته است. یک احتمال با وجود صرف صدها میلیاردی، باشگاه نتوانست تیم تحت هدایت او را در جایگاهی بهتر از نهم لیگ برتر قرار دهد و در بحبوحه حذفی های لیگ قهرمانان آسیا استعفا داد و به ایران بازگشت.

این مربی همچنین با وجود عملکرد نسبتا خوب در سال های اخیر با تیم های نه چندان ثروتمند و معمولی، شخصیت لازم برای هدایت مهم ترین تیم کشورمان را ندارد و سرمربی لژیونرا پس از کسب عنوان قهرمانی بدون باخت با استقلال، این فصل با تیمش در لیگ امارات نتایج قابل توجهی کسب نکرده است.

این در حالی است که امیر قلعه نویی به عنوان جدی ترین گزینه ایران برای نیمکت نشینی تیم ملی امروز با انتشار مطلبی از بازگشت خود به این تیم خبر داد.

گالنویی بازی فدراسیون فوتبال را شکست

در این شرایط به نظر می رسد هدف فدراسیون از پرورش این افراد اشاره به محدودیت حضور مربیان بومی برای حضور در تیم ملی باشد و این اقدام بیشتر هدف دیگر انتخاب مربی خارجی را با جدیت دنبال می کند.

در واقع وقتی مدیران فدراسیون به بسیاری از مربیان پیشنهادی داخلی اعتقاد عملی ندارند و تنها گزینه آنها کناره گیری است، چاره ای جز مذاکره جدی تر با مربیان خارجی وجود ندارد.

البته برای فدراسیونی که منابع مالی قابل توجهی ندارد، مدام با افزایش نرخ ارز مواجه است و واریز پول به حساب مربی خارجی برایش سخت است، انتخاب یک مربی موثر بین المللی بسیار سخت است. . در این شرایط مدیران فدراسیون سعی می کنند با آزادسازی بخشی از پول های بلوکه شده در فیفا یا مذاکره با دولت برای بازکردن گره های موجود راهی برای استفاده مجدد از یک خارجی بیابند.

این احتمال وجود دارد که در شرایط ایجاد شده، در نهایت فدراسیون تصمیم به انتخاب مربی موقت برای فیفادی آینده بگیرد و سپس بدون عجله در انتخاب مربی معقول تصمیم بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید