گرد و غبار در مسیر برخی نقاط کشور/ بارش رگبار باران در چند استان

گرد و غبار در مسیر برخی نقاط کشور/ بارش رگبار باران در چند استان

روز جدید : رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت خطرات هواشناسی آخرین وضعیت هواشناسی کشور در روزهای آینده را تشریح کرد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت هواشناسی کشور گفت: بر اساس آخرین نقشه های هواشناسی امروز (14 خرداد) بارندگی در گیلان، مازندران و گلستان و در خراسان شمالی، خراسان شمالی، خراسان شمالی، برخی از نقاط استان های اردبیل و آذربایجان شرقی در سمنان. و شرق تهران بارش متناوب و گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید مشاهده می شود. هوای شدید و موقتی پیش‌بینی می‌شود، ضمن اینکه این شرایط از شنبه تا دوشنبه (7 تا 9 خرداد) در برخی مناطق شمال غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی و به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل عصر پیش‌بینی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه با تشکیل گرد و خاک در عراق و انتقال آن به مرزهای غربی، امروز (14 خرداد) در جنوب غرب و برخی مناطق غرب و جنوب کشور پیش بینی می شود کیفیت هوا کاهش یابد، ادامه داد: شرایط محتمل برای برخی از مناطق جنوب غرب و غرب روز جمعه (15 خرداد) و همچنین در برخی مناطق جنوبی کشور در روز شنبه (17 خرداد) ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت هواشناسی کشور افزود: همچنین امروز (14 خرداد) در دامنه های شمال شرق، شرق و جنوب البرز در استان های تهران، البرز، سمنان، کوم و مرکزی وزش باد شدید در برخی مناطق، به ویژه در منطقه زابل خیزش گرد و خاک خواهد بود.

ضیاییان گفت: جمعه (15 خرداد) در شرق و شمال شرق، شنبه (17 خرداد) در شمال شرق، نوار شرقی و بخش هایی از مرکز، یکشنبه و دوشنبه (8 و 9 خرداد) در نوار شرقی کشور باد شدید. وی گفت: در برخی مناطق گرد و غبار پیش بینی می شود. لازم به ذکر است در روزهای جمعه و شنبه (6 و 7 خرداد) در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل افزایش نسبی دما و از امروز تا شنبه (5 و 27 خرداد) خلیج فارس در غرب … تنگه هرمز و شرق از دریای عمان طوفانی است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت خطرات هواشناسی گفت: بر اساس نقشه های هواشناسی استان اردبیل با حداکثر 16 و حداقل 7 درجه سانتی گراد سردترین مرکز استان و اهواز با حداکثر 40 درجه سانتی گراد سردترین مرکز استان است. و حداقل 26 درجه سانتیگراد گرمترین مرکز کشور است آسمان تهران امروز (5 خرداد) صاف و گاهی همراه با وزش باد شدید پیش بینی می شود که بیشینه دما به 29 درجه سانتیگراد و حداقل آن به 19 درجه می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید