بارش برف و باران و کاهش دما در اکثر نقاط کشور / غلظت گرد و غبار در آبادان 45 برابر بیش از حد مجاز


ساعت: 13:27
تاریخ انتشار: 14/12/1300
کد خبر: 1812814

این در حالی است که سازمان هواشناسی در اکثر نقاط کشور بارش باران و برف، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می کند و میزان گرد و خاک در آبادان در ساعت 8 صبح امروز به 6831 میکروگرم بر متر مکعب رسید که بیش از 45 برابر استاندارد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، لرستان، خراسان شمالی، تهران، البرز، خراسان شمالی و برخی از مناطق آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، کردستان گلستان، بوشهر، اصفهان. و فارس بارش باران و برف گاهی رگبار و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

در برخی مناطق زنجان، بوشهر، یزد، خراسان جنوبی، همدان، مرکزی، قم، گیلان، نیمه شرقی اصفهان، نیمه جنوبی خراسان رضوی، غرب کرمان و غرب هرمزگان بارش متناوب، گاهی رگبار و رعدوبرق پیش بینی می شود.

انبوه گرد و غباری که از کشور عراق وارد کشور شده امروز باعث کاهش دید و کیفیت هوا در غرب کشور می شود و امروز و فردا در نیمه شمالی کشور افت محسوس دما خواهیم داشت.


غلظت گرد و غبار در آبادان 45 برابر حد مجاز است


b938162f 353a 4254 81c4 63ffb8b5c049 خبر خاکستری

اما بر اساس اعلام اداره محیط زیست آبادان، میزان گرد و غبار در ساعت 6 صبح امروز به 6831 میکروگرم بر مترمکعب رسید که بیش از 45 برابر میزان استاندارد بود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان، انبوه گرد و خاک در کشور عراق تشکیل شده و نیمه غربی استان را درگیر کرده است.

این پدیده نیمه غربی استان، شهرهای اهواز، آبادان، باوی، بستان، بندر ماهشهر، حسینیه، حمیدیه، هرمشهر، شادگان، شوشا، شوشتر کارون، هویزه، گتوند و صفی آباد دسفول را درگیر کرده است.

این پدیده باعث کاهش دید افقی و افزایش غلظت آلاینده های گرد و غبار شده است.

دانشگاه علوم پزشکی اهواز اعلام کرد با توجه به شرایط حساس تاج و گسترش پدیده گردو در هوای اکثر شهرهای استان، از مردم استان می‌خواهد توصیه‌های ویژه بهداشتی را برای این شرایط به دقت رعایت کنند.

شهروندان باید توصیه های بهداشتی و ایمنی را برای حفظ سلامت عمومی و کاهش اثرات هم افزایی گرد و غبار و بیماری کووید، که می تواند منجر به خطرات جدی سلامت عمومی، به ویژه افرادی که مستعد ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و تنفسی هستند، رعایت کنند.

حسن روحانی رئیس جمهور سابق در سال 92 گفت: یکی از موضوعات اصلی دولت حل معضل هجوم ریزگردها در خوزستان است که باید با همکاری سایر کشورها حل شود.

متأسفانه این وعده معنوی نیز مانند دیگر وعده های انتخاباتی وی پس از 8 سال محقق نشد و صدای سرفه های خوزستانی از گرد و غبار به گوش می رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید