گرد و غبار در برخی استان ها / بارش باران در نیمه شمالی کشور

گرد و غبار در برخی استان ها / بارش باران در نیمه شمالی کشور

روز جدید : رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت خطرات هواشناسی از وقوع گرد و خاک در برخی استان ها و بارش باران و گاهی رعد و برق در برخی استان های شمالی و دامنه های البرز مرکزی خبر داد.

صادق ضیائیان افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی تا سه روز آینده وزش باد شدید در غرب، جنوب غرب و دامنه های البرز در استان های قزوین، البرز، تهران، غرب سمنان، کوم و مرکزی در بعدازظهرها ادامه دارد. کاهش کیفیت هوا و دید افقی و وزش باد و گرد و خاک در شرق کشور به ویژه منطقه زابل.

رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت مخاطرات هواشناسی ادامه داد: امروز (هفتم خرداد) در مناطقی از گلستان، مازندران، خراسان شمالی، خراسان شمالی، خراسان شمالی، شمال و شرق سمنان و دامنه های مرکزی البرز ابری و بارانی است. گاهی همراه با رعد و برق «به طور موقت رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

وی افزود: پنجشنبه تا یکشنبه (19 تا 22 خرداد) در نواحی شمال شرق و شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی در بعدازظهر و اوایل عصر رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق با افزایش موقت گرد و غبار محلی است. غیر منتظره نیست

به گفته ضیائیان، دریای خزر طی دو روز آینده و خلیج فارس در روزهای جمعه و شنبه (30 و 21 خرداد) مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی با بیان وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (29 خرداد) صاف گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای 25 و حداکثر 37 درجه سانتیگراد و صاف در روز جمعه (30 خرداد) وزش باد شدید با حداقل دمای 24 و حداکثر دمای 36 درجه سانتیگراد گاهی پیش بینی می شود.

ضییان در پایان گفت: امروز و فردا (28 و 19 خرداد) اهواز با دمای 49 درجه سانتیگراد و شهرکرد با دمای 11 و 10 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استانی کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید