گرما تا شنبه هفته آینده ادامه دارد/ تابستان امسال در یزد گرمتر از حد معمول است


ساعت: 15:16
تاریخ انتشار: 1401/04/08
کد خبر: 1879578

برهانی مدیرکل هواشناسی یزد گفت: پیش بینی می شود طی دو ماه آینده میانگین دمای استان بین صفر تا یک درجه سانتیگراد گرمتر از نرمال باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرسا ، رضا برهانی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه گرمای تابستان معمولا تنها پدیده جوی است، گفت: دمای هوای استان یزد در هفته جاری گرمتر از حد نرمال است و پیش بینی می شود تا پایان امسال به پایان برسد. دمای حدود یک تا سه درجه در هفته نسبت به شرایط عادی.

وی با بیان اینکه میانگین دمای فصل 25 سال گذشته نرمال تلقی می شود ادامه داد: از هفته آینده به مدت دو ماه تا اواسط شهریور میانگین دمای استان صفر تا یک درجه گرمتر از نرمال پیش بینی می شود. .

مدیرکل هواشناسی استان یزد گفت: در این فصل علاوه بر گرما، گاهی وزش باد موقت در استان پیش بینی می شود و دمای هوا در یزد به 44 تا 45 درجه سانتی گراد می رسد.



برهانی گفت: دمای هوای اردکان و اشکذر روز گذشته به 46 درجه و دمای هوای بافق به عنوان گرم ترین نقطه استان به 48 درجه رسید. همچنین این شب‌ها در یزد شب‌های گرمی است که دمای هوا در سردترین ساعت به کمتر از 30 درجه سانتی‌گراد نمی‌رسد.»

وی استان یزد را به دلیل شرایط اقلیمی یکی از گرم ترین استان های کشور دانست و افزود: یزد به دلیل شرایط اقلیمی و منطقه کویری معمولا یکی از سه تا چهار استان گرم کشور است و در 24 ساعت گذشته کوم اهواز و یزد گمشده ترین مراکز استان هستند که در کشور بودند.

برهانی یادآور شد: افزایش دما در هفته جاری به دلیل تقویت مرکز کم فشار سراسر کشور را فراگرفته و یزد به دلیل شرایط جوی یکی از گرم ترین استان ها است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید