گروسی: امیدواریم با ایران بر اساس برنامه زمانی مناسب به توافق برسیم

225164 813 خبر خاکستری

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای گفت: ما همچنان امیدواریم طبق برنامه به توافق هسته‌ای با ایران برسیم.

وی گفت: ایران هیچ اطلاعاتی در مورد فعالیت های هسته ای خود به ما نداده است.

گروسی افزود: پنجره توافق هسته ای با ایران هر لحظه ممکن است بسته شود.

رافائل گروسی در اسفند 1400 سفری به تهران داشت. محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، در یک کنفرانس خبری گفت که تبادل اسناد بین آژانس و ایران باید تا خرداد ماه و روز «اجرای مجدد» انجام شود. «.» که یکی از مفروضات مذاکرات وین است، باید حل شود. همانطور که در سال 2015 تصمیم گرفته شد، این مسائل نیز باید بسته شود. مقدمات اجرای توافقات مبادله اسناد در چارچوب حل و فصل مسائل باقی مانده را حداکثر تا خرداد ماه پیش بینی کردیم.

وی افزود: این برای ما مهم است و تاکید ما بر این است که کارها به صورت طبیعی و در چارچوب قانون انجام شود و شاهد لابی گری سیاسی در این زمینه نباشیم و در جهت تخصصی باشد. امیدواریم دیگر شاهد تاثیراتی که آنها بر کشورمان ایجاد کرده اند و نمونه ای از اقدامات تروریستی و ترور دانشمندان هسته ای بوده، نباشیم. امیدواریم در رفتار و تعامل جدید آقای گروسی تلاش کنند برنامه توسعه هسته ای ایران را تسریع کنند، به ویژه اینکه ایران برنامه بلندمدتی برای فعالیت های هسته ای خود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید