گروسی: مذاکرات با ایران در زمان بسیار دشواری است

گروسی: مذاکرات با ایران در زمان بسیار دشواری است

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، امروز چهارشنبه در میزگردی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس گفت: «مذاکرات با ایران با هدف پایان دادن به بن‌بست طولانی‌مدت بر سر منشأ ذرات اورانیوم یافت شده در سایت‌های به ظاهر قدیمی است. ) نه، این زمان بسیار سختی است.

به گزارش رویترز، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران در ماه مارس ظرف سه ماه توافق کردند که این موضوع که به موضوعی مناقشه‌آمیز بین قدرت‌های غربی و تهران تبدیل شده بود، همزمان با مذاکرات وین برای احیای این توافق باشد. هسته 2015 باید حل شود.

اما مذاکرات در وین اکنون به بن بست رسیده است و رافائل گروسی می گوید: «تصور توافقی برای احیای برجام در حالی که آژانس بین المللی انرژی اتمی هنوز به این سؤالات پاسخ می دهد، دشوار است.

بر اساس این گزارش، گروسی همچنین خاطرنشان کرد: فکر می کنم در این مرحله باید از نتیجه گیری اجتناب کنم زیرا هنوز روند (مذاکرات) را تکمیل نکرده ایم، اما اجازه بدهید بگویم در حال حاضر در شرایط بسیار سختی قرار داریم.

به گزارش رویترز، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی باید در تاریخ 6 ژوئن (16 ژوئن) در مورد چگونگی ادامه مذاکرات درباره مسائل حل نشده با ایران به هیئت مدیره گزارش دهد.

وی گفت: امیدوارم فرصت کنونی از هم اکنون تا روز انتشار گزارش من حداقل به خوبی به پاسخی معتبر به این سوالات دست یابد.

دیدگاهتان را بنویسید