گروه های مردمی در مساجد و حسینه ها برای اسکان رایگان زائران امام رئوف (ع) فعالیت می کنند.


ساعت: 08:30
تاریخ انتشار: 1401/01/07
کد خبر: 1817869

این روزها که مشهد الرضا پذیرای زائران و میهمانان از سراسر کشور است، مردم مشهد با تمام توان و خدمات خود پای کار آمدند تا از زائران امام رضا (ع) و میهمانان مشهدی در بهترین شرایط و شرایط پذیرایی کنند. با خاطرات خوش در شهر امام رضا.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح توس ، پس از گذشت 2 سال از فروکش بیماری عروق کرونر در کشور و مهیا شدن شرایط سفر با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، مشهد الرضا در اولین روزهای ورود به سال 1401 پذیرای خیل عظیم زائران نوروزی با توجه به شرایط هر یک بود. امسال گمانه زنی های متعددی مبنی بر حضور چندین ماهه نمازگزاران مطرح شده و مسئولان نیز برنامه هایی را پیش بینی کرده اند، اما برخی مشکلات باعث شده تا نمازگزاران امام رضا (ع) با ترس و وحشت گروه های جهادی مردمی مواجه شوند. در مساجد و حسینه‌ها سر کار آمدند تا اسکان رایگان در اختیار نمازگزاران امام رئوف قرار دهند تا بار دیگر نشان دهند که مشهد الرضا میزبان شایسته‌ای است. در همین رابطه با یکی از اعضای یک گروه مردمی برای اسکان رایگان در مساجد و حسینه ها به گفت وگو نشستیم.

829be885 548b 4a6f 9622 b2c0fa2f6ba7 خبر خاکستری

علی گلمی از اعضای گروه مردمی اسکان رایگان زائران در حسینیه ها و مساجد مشهد در گفت و گو با خبرنگار صبح توس به تشریح فعالیت های گروه مردمی «هیات الامیر: الائمه» پرداخت. امیرالمومنین» که به پیشنهاد حجت الاسلام سید اسماعیل خاتمی، هیئت امنای مسجد و مبلغ منطقه برای خدمات و اسکان رایگان نمازگزاران امام رضا (ع) ارائه می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به برودت هوای مشهد و همچنین کمبود برخی امکانات در این شهر، مسجد و حسینیه نمازگزاران امام رضا (ع) را می پذیرد و بین 200 تا 300 نفر از نمازگزاران امام رئوف در این مکان اسکان داده شده اند. رایگان.

گلمی با اشاره به اینکه خانم ها و آقایان به صورت جداگانه در این حسینیه و مسجد اسکان داده می شوند، گفت: به آنها خدماتی از قبیل پتو و آبجو داده می شود و البته چند شبی هم از بچه های گروه مردمی و جهادی هیات الامیر می شود. که مربوط به همین مسجد و حسینیه و بانیان خیر است، برای نمازگزاران امام رضا (ع) که میهمان این مسجد و حسینیه هستند، غذاهای سبک از جمله آش برای شام و صبحانه تهیه می شود.

dc46c8c0 0da9 4798 b6b6 e48b775e24eb خبر خاکستری

وی افزود: مسجد و حسینیه ابی الائمه امیرالمومنین (ع) در کنار بازار فردوسی مشهد واقع شده و فاصله چندانی با حرم رضوی ندارد و نمازگزاران عزیز از نظر مسافت برای ورود به حرم مشکلی ندارند.

گلمی با بیان اینکه گروه مردمی و جهادی هیات الامیر متشکل از حدود 20 نفر از خادمان هیئت الامیر(عج) است، تاکید کرد: اعضای این گروه مردمی در زمان خالی بودن مسجد و حسینیه از نظر آماری از زائران. و محل اقامت کم است. آنها با ماشین های خود در خیابان های اطراف حرم رفتند و زائرانی را که در ماشین ها خوابیده بودند به این مسجد و حسین هدایت کردند.

d6bdec90 5567 4566 b134 d1bd1dc95a62 خبر خاکستری

وی در ادامه بیان کرد: ظرفیت این مسجد و حسینی برای پذیرایی از نمازگزاران امام رضا (ع) مناسب است و در صورت تکمیل ظرفیت در این مکان، زائران را به مساجد و حسینه های مجاور، مساجد مجاور از جمله: مسجد امام حسن مجتبی(ع) مسجد جامع رضوی و بوستان بهشت ​​که متعلق به شهرداری است، برخی از اعضای گروه مردمی و فعالان مسجدی نیز خانه‌هایی دارند که زائران را به آنجا می‌رسانند.

گلمی خاطرنشان کرد: فعالیت گروه مردمی و جهادی هیات الامیر و مسجد و حسین ابی الامه امیرالمومنین(ع) ادامه خواهد داشت ضمن اینکه نمازگزاران امام رضا(ع) در مشهد مهمان ما هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید