گریه های امام جمعه گچران نتیجه داد/ شرکت نفت پای روی کار آمد+عکس


ساعت: 20:00
تاریخ انتشار: 1401/06/16
کد خبر: 1895919

نماز جمعه در تراز انقلاب در شرایطی قرار می گیرد که نسبت به ارزش های فراموش شده مانند پاسخگویی مسئولان، عدالت اجتماعی و رسیدگی به مشکلات مردم حساس است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ؛ این پایگاه خبری تحلیلی در اوایل مرداد ماه سال جاری گزارشی با عنوان «شکایت خانواده شهدا از وضعیت گلزار شهدای گچساران» منتشر کرد. سایت (اینجا) در بخشی از این گزارش آمده است: «رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی‌های مردم گچاران در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، رویدادهای بسیار و منحصربه‌فردی را رقم زده است، اما این شهر از داشتن گلزار شهدا و خانواده معظم شهدا و این محرومیت در سایه بی توجهی مسئولین ادامه دارد.

در بخشی دیگر از این گزارش به برخی مشکلات گلزار شهدای این شهرستان اشاره شد که در بدو ورود به این مکان مقدس مشکلی که جلب توجه می کند نیمه تمام رها شدن بخشی از ساختمان گلزار شهدا است که متاسفانه پس از یک چند سالی می گذرد از طرح ساماندهی و یکسان سازی گلزار شهدای گچساران هنوز اقدام جدی برای رفع این معضل صورت نگرفته است، اما انصاف نیست که پدران و مادران شهدا نتوانند عزیزان خود را در این گلزار قرار دهند. این مکان مقدس به دلیل نبود کولر، حداقل فاتحه را زیارت کرده و بخوانید.

اما امام جمعه گچساران در خطبه های نماز جمعه (7 مرداد) در این باره گفت: من بارها اعلام کرده ام که چون می خواهم جایگاه و قداست سکوی نماز جمعه حفظ شود، از بیان برخی نیز پرهیز می کنم. به همین دلیل است که ما از کارکنان ناکارآمد و ناکارآمد شکایت داریم. … اما وضعیت گلزار شهدای والامقام گچران همه ما به نوعی مدیون شهدا هستیم پس تا کی باید اینطور باشد؟ چندین بار اظهار نظر و پیگیری کرده ایم اما متاسفانه پاسخی دریافت نکرده ایم.


53d4524b 8dff 4615 920f 08a11b8dc2ae خبر خاکستری

حجت الاسلام حجازی بار دیگر گفته بود: پس آقایان مسئول باید عقل خود را جمع کنند و اگر به جایی برسد که خانواده شهدا و قبور مطهر شهدا آبروریزی کنند، بسیار شدیدتر عمل می کنیم.

از این رو امام جمعه گچران به مسئولان و معتمدین فرصت می دهد تا در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات گلزار شهدا اقدام کنند و در ادامه می افزاید: بنابراین اگر ظرف ده روز موضوع گلزار شهدا حل نشود، یک مشکل خواهیم داشت. دیدار با خانواده های محترم شهدا و با عنایت امام زمان (عج) و یاری مردم و خانواده شهدا مشکل را حل خواهیم کرد. چون برخی از مسئولان ناکارآمد هستند و هیچکس نصیحت نمی کند.

اما این پایان ماجرا نبود و مهلت 10 روزه رو به پایان است و باز هم در خطبه های نماز جمعه (20 شهریور) امام گچشاران به شدت از بی توجهی مسئولان گلایه می کند و می گوید: مردم همچنان گلایه دارند. در مورد مشکلات شهدای گلزار قبل از دو هفته، جمعه شب آقایان در گلزار شهدا جلسه گذاشتند و من هم حضور داشتم و در نهایت نتیجه این شد که در شورای اداری برخی از اقوام گفتند ما می توانیم و می کنیم، ایشان این کار را کردند. آنها همچنین گلایه کردند که چرا مردم در مورد زمان نماز جمعه صحبت می کنند.


be19f033 1b7e 4763 bfd1 d90bc49235e8 خبر خاکستری

حجت الاسلام حجازی در بخشی دیگر از خطبه های خود با بیان اینکه دیگر قصد دخالت در این گونه مسائل را ندارند، افزود: اما من به یک دلیل در این امور دخالت نمی کنم و آن اینکه گاهی سیاستمداران می خواهند منفعت سیاسی داشته باشند. آقایان من به عنوان یک دانشجو صحبت می کنم و می خواهم مشکل را صادقانه حل شود، بدون شرمندگی، بدون باند بازی، بدون سیاست بازی، اما یک جوری می خواهید من را بازی دهید و با اینکه می دانید نمی توانید من را بازی کنید. …گرچه گروه ها یا افرادی هستند که می خواهند با موضوع شهادت و شهادت سیاست بازی کنند، بنابراین من دخالت نمی کنم و خود آقایان هم پیشنهاد داده اند که می توانند.

امام جمعه گچران در زیر با گلایه از وزیر نفت به مظلومیت ثروتمندترین شهر کشور (بخوانید پنجمین مخزن بزرگ نفت جهان) با جوانان بیکار و مشکلات فراوان اشاره می کند و می گوید: زیرزمینی این شهر است. اکثر مناطق ثروتمند کشور، اما فقر و بیکاری جوانان سراسر سرزمین را فرا گرفته است، اما گوش های کری هستند که نمی شنوند؟! آقای استاندار گوش هایتان را باز کنید! آقای وزیر نفت، گوش هایتان را باز کنید، این مملکت روی نفت می چرخد، بفهمید که این ها (گاچاران ها) انسان هستند و جزء مردم هستند و با انقلاب و خانواده شهدا همدردی می کنند، چرا باید این مردم اینقدر مظلوم باشند. ، به چه دلیل؟ آقای وزیر نفت چه پاسخی دارید؟ ….

با این تفاسیر واحد خدمات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برای رفع این مشکل دست به کار شد و سیستم خنک کننده گلزار شهدای گچساران را تعمیر و راه اندازی کرد.


789455d1 4a5f 40a2 8028 6d5a3f431261 خبر خاکستری

ابوالحسن گلمی مدیر خدمات نفت و گاز گچساران نیز در این خصوص گفت: خدمت به خانواده شهدای والامقام و بزرگوار صرفا یک وظیفه اداری نیست، بلکه تعهد عملی و اعتقاد خالصانه مجموعه مدیران صنعت نفت است.

وی با تشکر از همه کسانی که در نصب اولیه سیستم های خنک کننده گلزار شهدای گچساران نقش داشتند، تصریح کرد: با توجه به وضعیت فعلی چیلرهای مذکور از همان روزهای اولیه با حمایت داوطلبانه و پیگیری جدی مدیرعامل محترم شرکت آقای کهکش در این زمینه کارگروهی تشکیل داده ایم تا کارشناسان بخش خدمات مهندسی تهویه مطبوع بتوانند در تنظیم این چیلرها در راستای مسئولیت های اجتماعی کمک کنند.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش کارشناسی 22 کولر 48 هزار و 60 هزار سه فاز در گلزار شهدا وجود داشت که متأسفانه 9 کولر به سرقت رفته و فاقد لوله و کابل مسی بوده و برخی از کولرها نیز نصب نشده است. تابلو برق هم نبود

غلامی اضافه کرد: با توجه به حجم و گستردگی کار در صنعت نفت به موازات فصل گرما به غیر از کارکنان نفت از پیمانکاران معتبر نفتی نیز برای این کار استفاده کردیم و امروز 6 کولر آماده بهره برداری است.


449a97ba c3b9 405a b367 695b94a0fac4 خبر خاکستری

مدیر خدمات نفتی تصریح کرد: تامین لوله مسی دو طرفه، عایق کاری لوله، انواع کابل های فرمان و برق، گاز مبرد R22، R410 و R141، ارزیابی پایه فلزی، سوله برای تعداد کولر و نصب تابلوهای برق از جمله موارد زیر است. کارهایی که انجام می شود به صورت شبانه روزی انجام می شود تا تمام کولرها وارد مدار شوند.

بنابراین آنچه مهم است قرار گرفتن نماز جمعه در تراز انقلاب است که نسبت به ارزش های فراموش شده از جمله مسئولیت پذیری مسئولان، عدالت اجتماعی و مهمتر از همه حق به معروف و نهی از منکر حساس است. بد بنابراین نماز جمعه باید نسبت به ارزش‌های انقلاب حساس باشد، زیرا یکی از ارزش‌های اصلی انقلاب اسلامی برقراری عدالت و رسیدگی به مشکلات مردم بود.

رهبر انقلاب در یکی از دیدارهای خود با ائمه جمعه سراسر کشور گفتند: نماز جمعه نیز نسبت به مبانی و ارزش‌های انقلاب اسلامی تکلیف دارد و نماز جمعه باید بر اساس ارزش‌های اسلامی پایبند باشد. مبانی فکری و فکری». (2013/06/18)

از این رو وقتی خطیب جمعه بر اساس مطالبات مردمی چنین موضوعاتی را در دستور کار خود قرار می دهد، شایسته است که مسئولان دفتر انقلاب اسلامی نیز حساسیت ویژه ای برای رسیدگی به دغدغه ها و مشکلات مردم از خود نشان دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید