گزارش وزارت بهداشت از تقابل نظام سلامت کشور با تاج

وی افزود: علاوه بر شیوع ویروس کرونا در ایران، محدودیت ها و تحریم ها دو موضوع دیگری بود که مبارزه با این ویروس را با مشکل مواجه کرده است.

عین اللهی خاطرنشان کرد: فرهنگ عامه مردم ایران این است که وقتی انسان با یک بیماری مبارزه می کند همه برای تهیه دارو و حتی غذا تلاش می کنند. اما در این دو سال تحریم‌های کرونا وجود داشت و واکسن‌ها به موقع به دست ما نرسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود محدودیت‌ها و تحریم‌ها، مردم و کادر بهداشتی‌شان به صحنه آمده‌اند و در تاریخ ماندگار می‌شوند، زیرا تاریخ پاک نمی‌شود، بنابراین سابقه بیماری‌های عروق کرونر قلب برای کشورها ننگ خواهد بود. که تحریم ها علیه ما تحمیل شد، «برعکس، دستاورد بزرگ و جشنی برای رهبری، مردم، رئیس جمهور و کادر بهداشت است.

عین‌الهی ادامه داد: گام‌های بزرگی در مبارزه با ویروس کرونا برداشته شده و امروز با وجود تحریم‌های هولناک، پیروزی خوشایندی به دست آمده است.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها در حال کار بر روی مشکل تاج هستند، تصریح کرد: دستگاه هایی مانند وزارت بهداشت، بانک مرکزی، وزارت راه، هلال احمر و فراتر از شخص رئیس جمهور به سراغ مشکل تاج رفته اند. بسیاری از رهبران ایالتی برای کرونا کار نکردند، اما تعداد زیادی واکسن با آقای رئیسی در تماس بودند. رهنمودها و توصیه های ولی فقیه در مورد تاج و تخت بسیار تأثیرگذار بود.

عین اللهی گفت که کادر پزشکی وظیفه تاریخی خود در مبارزه با تاج را با مراقبت از بیماران بدحال با موفقیت به پایان رساند.

وی یادآور شد: نزدیک به 300 نفر از پرسنل بهداشتی ما به دلیل قربانیان جان خود را از دست دادند و حتی خانواده های آنها نیز بر اثر تماس با آنها جان باختند و در سال های آینده دانش آموزان در کتاب های درسی خواهند نوشت که قربانیان کادر بهداشت چه بوده اند.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی مبنی بر رتبه ایران و اینکه نظر شما چیست، گفت: طبق آمارهای جهانی، ما جزو موفق ترین کشورها در مبارزه با تاج و تخت هستیم و رئیس سازمان جهانی بهداشت یکی از کشورهای حوزه سلامت است. پرسنل.» تشکر کرد و گفت ابتدا نگران بودیم اما در دولت آیت الله رئیسی جهشی علیه ولیعهد انجام شد.

او گفت: «البته اگر به منحنی ها نگاه کنید، خواهید دید که چه اتفاقی افتاده است. بنده وقتی به بیمارستان ها می رفتم گاهی از حجم این همه بیمار می ترسیدم.

وی میزان واکسیناسیون را عامل اصلی کنترل ویروس کرونا در کشور عنوان و خاطرنشان کرد: از نظر واکسیناسیون توانستیم حجم زیادی از واکسن را در مدت زمان کوتاهی تزریق کنیم که منجر به ایمنی جمعی در مدت کوتاهی شد. از زمان از ظرفیت مردم برای همکاری و تزریق واکسن استفاده کردیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه دانشجویان جوان با علاقه و نشاط به مردم خدمت کردند، گفت: وقتی از آنها می پرسیدیم خسته هستید پاسخ منفی دادند و تاکید کردند که برای نجات مردم آمده ایم و این فرهنگ باعث پیروزی شد. از مردم “

دیدگاهتان را بنویسید