وزارت بهداشت: تداوم گرد و غبار و هوای آلوده در کشور سلامت عمومی را تهدید می کند

وزارت بهداشت: تداوم گرد و غبار و هوای آلوده در کشور سلامت عمومی را تهدید می کند

روهر نه عباس شاهسونی، رئیس گروه سلامت هوا و تغییرات اقلیمی وزارت بهداشت گفت: در صورت تداوم هوای آلوده و گرد و غبار در کشور، سلامت کلی جامعه تحت تاثیر قرار می گیرد و تهدید می شود.

رئیس اداره سلامت هوا و تغییرات اقلیمی وزارت بهداشت گفت: در صورت تداوم هوای آلوده و گرد و غبار در کشور، سلامت کلی جامعه تحت تاثیر قرار می گیرد و تهدید می شود.

عباس شاهسونی رئیس اداره سلامت هوا و تغییرات اقلیمی وزارت بهداشت با اعلام هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر گرد و غبار و پایین آمدن کیفیت هوای پایتخت در پایان هفته گفت: این هوا به مرکز کشور از جمله استان می رسد. تهران.

وی ادامه داد: معمولا در روزهایی که پدیده آلودگی هوا را داریم، اورژانس ها و مراکز بهداشتی درمانی آمادگی کامل دارند، زیرا ممکن است تعداد مراجعات به 3 تا 4 روز بعد افزایش یابد، بنابراین اگر شرایط به گونه ای باشد که این نتیجه در برای اینکه متوجه شویم غلظت ذرات گرد و غبار و آلودگی در تهران در حال افزایش است و پایتخت تحت تاثیر قرار گرفته است، بلافاصله جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل می دهیم.

شاهسونی با بیان اینکه در زمینه آلودگی هوا و اعلام آمادگی اورژانس و مراکز درمانی و بهداشتی کشور تصمیمات ملی نیست و تصمیمی مشترک و یکسان برای همه استان ها نخواهد بود، گفت: مراکز و تعطیلی ادارات و مراکز آموزشی است. به صورت استانی و محلی انجام می شود و برای هر استان با توجه به غلظت گرد و غبار، آلودگی و شرایط آب و هوایی، تصمیمات جداگانه و متفاوت اتخاذ می شود. اینطور نیست که یک تصمیم مشترک و واحد گرفته شود و به کل کشور ابلاغ شود. برای مثال کمیته اورژانس استان خوزستان بر اساس شرایط استان تصمیم می گیرد که آیا اورژانس آماده است یا خیر.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییرات اقلیمی وزارت بهداشت گفت: زمانی جلسات اضطراری برگزار می کنیم که پدیده آلودگی هوا را داشته باشیم. تشکیل جلسات کمیسیون های اضطراری به گونه ای است که در صورت تمایل به افزایش غلظت ذرات گرد و غبار و آلاینده ها، قطعاً در صورت لزوم جلسه و تصمیم گیری خواهیم کرد. مثلا در روزهای اخیر. در هفته گذشته که آلودگی هوای استان تهران بالا بود این کمیته دو بار تشکیل شد.

وی با اشاره به افزایش مراجعات حضوری به بیمارستان ها به دلیل افزایش آلودگی هوا در هفته گذشته، خاطرنشان کرد: تعداد مراجعات حضوری و سرپایی به بیماران تنفسی، قلبی و ریوی در بیمارستان ها تقریباً افزایش یافته است. 25 تا 30 درصد

شاهسونی با تاکید بر اینکه در صورت تداوم هوای آلوده و گرد و غبار کشور، سلامت کلی جامعه تحت تأثیر قرار می گیرد و تهدید می شود، خاطرنشان کرد: این ذرات بر سلامت همه افراد جامعه به ویژه گروه های آسیب پذیر مانند کودکان، سالمندان و بیماران قلبی تأثیر می گذارد. یک اثر عالی گرد و غبار و آلودگی هوا درد تنفسی و علائم کرونری را بدتر می کند. ما شرایط جوی و غلظت ذرات معلق را به دقت رصد می کنیم تا در صورت ایجاد شرایط خطرناک، در اسرع وقت کمیسیون اضطراری را تشکیل دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید